back to top

Facebook oglasi: Kako započeti uspješnu kampanju na Facebooku?

Kao sasvim racionalan korisnik interneta mogli biste pomisliti da nitko ne klika na Facebook oglase. Krivo! Facebook svake godine ostvari više od 4 milijarde dolara prihoda od oglašavanja. Međutim, Facebook oglasi budu otvoreni po nekoliko puta od velikog broja ljudi.

Koliko puta ste si postavili pitanje kako se oglašavati na Facebooku? Kako ih natjerati da kliknu na vaše oglase? Još važnije, kako ih natjerati da kupe vaš proizvod?

Mnogi marketinški menadžeri koji su isprobali Facebook oglase u svojim ranim danima zaključili su da Facebook oglašavanje ne funkcionira. Ne vjeruj im.

Ako je vaša tvrtka nova na Facebooku, započnite s ovim marketinškim vodičem za Facebook. Zatim se vratite na ovaj post kako biste duboko zaronili u oglašavanje na Facebooku.

U ovom vodiču “Kako se oglašavati na Facebooku” saznat ćete trebate li stvarno Facebook oglašavanje i kako pokrenuti uspješne kampanje. Obradit ćemo najčešće greške oglašivača i najveći faktor uspjeha vašeg Facebook oglasa.

Facebook oglasi

Facebook oglasi postoje u nekoliko varijanti. Možete promovirati svoje usluge, objave na stranici ili samo web mjesto. Unatoč sve većem fokusu Facebooka na interne oglase i zadržavanje prometa na vašoj web stranici, još uvijek možete biti uspješni u slanju korisnika na svoju web stranicu.

Facebook oglasi ciljaju korisnike na temelju njihove lokacije, demografskih podataka i podataka o profilu. Mnoge od ovih opcija dostupne su samo na Facebooku. Nakon što izradite oglas, postavljate odabrani iznos novca koji želite uložiti u oglas i svaki klik korisnika će se brojati dok se ne dosegne limit vašeg iznosa i taj iznos će biti terećen na vaš račun.

Facebook oglasi

Tko bi se trebao baviti Facebook oglašavanjem

Mnoge tvrtke ne uspijevaju u Facebook oglašavanju jer nisu u pravoj industriji za Facebook oglašavanje. Uvijek biste trebali testirati nove marketinške kanale, posebno prije nego što potražnja počne povećavati cijene, ali prvo razmislite i provjerite odgovara li vaš poslovni model mreži.

Facebook oglasi više liče na prikazne oglase koji privlače pozornost nego na oglase temeljene na rezultatima pretraživanja interneta. Oni se zapravo koriste za stvaranje potražnje, a ne za ispunjavanje te potražnje. Korisnici koriste Facebook za povezivanje sa svojim prijateljima, a ne za pronalaženje proizvoda za kupnju.

Poslovni model

Čak i ako isprva tražite samo adresu e-pošte, s vremenom morate zaraditi od tih korisnika kako bi vaši oglasi bili isplativi.

Najbolji poslovni model koji odgovara Facebook oglasima generira prihod od svojih korisnika tijekom vremena, a ne svih odjednom. Korisnik vam je možda dao e-poštu, ali morate izgraditi više povjerenja prije nego što nešto kupi.

Ne biste trebali ovisiti o jednoj velikoj kupnji od korisnika. Nekoliko manjih kupnji puno je idealnije od toga.

Na primjer, dobro poznata web stranica Udemy usmjerena je na to da se korisnici prijave na web stranicu pri prvom posjetu. Njihov cilj je ostvariti zaradu od oglasa za samo šest mjeseci (ne jedan dan) pretvarajući korisnike Facebooka u dugoročne korisnike. Njihov cilj je 20% povrata na uloženi oglas prvog dana i 100% povrata unutar šest mjeseci. Ti brojevi mogu poslužiti kao grubi vodič za vašu tvrtku.

Kako ciljati Facebook oglašavanje

Pogreška broj jedan koju čini većina korisnika Facebook oglašavanja je neispravno ciljanje publike. Ciljanje ili opcije ciljanja na Facebooku ne mogu se usporediti s bilo kojom drugom mrežom na koju biste postavili svoj oglas. Na Facebooku možete ciljati korisnike prema sljedećim parametrima:

  • Lokacija
  • Dob
  • Spol
  • Interesi korisnika
  • Veze s drugima
  • Status ljubavne veze
  • Jezici
  • Obrazovanje
  • Radno mjesto

Svaka opcija može biti korisna, ovisno o vašoj publici, usluzi ili proizvodu koji prodajete. Većina marketinških stručnjaka trebala bi se usredotočiti na lokaciju, dob, spol i interese.

Lokacija vam omogućuje ciljanje korisnika u zemlji, saveznoj državi, gradu ili poštanskom broju unutar dosega usluga koje pružate.

Ciljanje dobi i spola trebalo bi se temeljiti na vašim postojećim korisnicima. Ako žene u dobi od 25 do 44 godine čine većinu vaših kupaca, započnite ciljajući samo na njih. Ako se pokažu isplativima, možete proširiti svoje ciljeve i druge grupe.

Ciljanje interesa je najmoćnija, ali često zlouporabljavana značajka Facebook oglašavanja. Prilikom izrade oglasa imate dvije mogućnosti: široke kategorije ili specifične interese.

Facebook oglasi
Lokacija vam omogućuje ciljanje korisnika u zemlji

Široko ciljanje kategorija

Široke kategorije uključuju teme kao što su vrtlarstvo, horor filmovi i potrošačka elektronika. Nedavno je Facebook dodao novije mete kao što su ljudi koji su zaručeni (1 godina), oni koji čekaju dijete, oni koji su izvan svog grada i oni kojima je rođendan za sedam dana.

Široki interesi mogu se činiti kao učinkovit način za dosezanje velike publike. Međutim, ti korisnici vas često koštaju više, a oni sami troše manje. Naš savjet je izbjegavanje ciljanja širokog područja.

Ciljanje specifičnih interesa

Ciljanje prema interesu omogućuje ciljanje korisnika na temelju informacija u njihovom profilu, uključujući popise željenih prijatelja i interesa, stranice koje vole, aplikacije koje koriste i drugi sadržaj profila kao što su postovi koje objavljuju na svojim profilima. Najbolji povrat ulaganja možete pronaći ciljanjem preciznog interesa.

Umjesto ciljanja širokih pojmova za vašu industriju poput “joge” ili “digitalne fotografije”, usredotočite se na ciljane interese. Istražite koje časopise i blogove čitaju vaši kupci, koga prate na Twitteru i koje povezane proizvode kupuju. Korištenjem ciljanja interesa na ovaj način doći ćete do ljudi koji su najviše zainteresirani za vaš oglas i koji su najspremniji potrošiti novac na vaše usluge ili proizvode.

Na primjer, ako bismo dodali novi tečaj za DJ-a na, recimo, stranicu Udemy, ne bismo ciljali samo interes “DJ disco”.

Umjesto toga, izradili bi oglase koji ciljaju DJ publikacije kao što su DJ Magazine i Mixmag. Zatim bi napravili još jedan oglas koji bi ciljao DJ brendove poput Traktora i Vestaxa. Stoga je potrebno spojiti manje, srodne interese u grupu s publikom od 50.000 do 1+ milijun. Ova će struktura stvoriti oglase s velikom publikom koja će vjerojatno generirati mnogo budućih korisnika.

Rotirajući oglasi

Svaka kampanja treba imati najmanje tri oglasa s istim ciljanim interesima. Korištenje malog broja oglasa omogućit će vam prikupljanje podataka o svakom od njih. Za određenu kampanju, samo 1-2 oglasa će prikupiti puno pojavljivanja, tako da nema potrebe aktivirati previše oglasa odjednom – u isto vrijeme.

Nakon nekoliko dana izbrišite oglase s najnižom stopom klikanja (CTR) i nastavite ponavljati pobjednike kako biste kontinuirano povećavali svoj CTR. Ciljajte na 0,1% kao mjerilo.

Unatoč krivulji učenja, Facebook oglašavanje može biti izvrstan marketinški kanal za pravi posao. Najvažnije točke koje treba zapamtiti su ciljanje interesa, korištenje privlačnih slika, navođenje korisnika da se pretplate na vaš kanal i praćenje vaše statistike.

Nismo imali vremena puno pisati o temi Facebook oglašavanja, pa ćemo zbog prostornih i vremenskih ograničenja ovdje stati. Očekujte naš novi članak koji će izaći kao nastavak na temu Facebook oglašavanja. Dobrodošli i pratite naš portal!

Pročitajte još