back to top

Kako davati i primati darove u poslovnom svijetu

Darivanje je način iskazivanja pažnje, poštovanja i zahvalnosti. Ponekad se šalju i darovi u znak isprike. Često je izazov pronaći adekvatan poklon za prijatelja ili partnera. Važno je da to bude nešto unikatno i u skladu s interesima, željama i osobnošću osobe kojoj darujemo. Većina ljudi koji poklanjaju darove brine i o količini novca koju mogu izdvojiti u te svrhe.

Ako je budžet mali, a važno nam je razveseliti dragog prijatelja ili voljenu osobu, najbolje je izbjegavati jeftine kozmetičke setove, pribor za čišćenje kućanstva ili darove koji bi mogli povrijediti primatelje. Tu bismo mogli svrstati pojaseve za mršavljenje, proizvode za osvježavanje daha ili neutraliziranje drugih neugodnih mirisa, ali i artikle koji, osim što koštaju malo, ostavljaju takav dojam. No, ako dobro poznajemo osobu kojoj pripremamo dar, male su šanse da pogriješimo. Situacija s darivanjem i primanjem darova u poslovnom svijetu puno je kompliciranija i potrebno je vladati poslovnim bontonom kako bi se stvorila i održala dobra suradnja između poslovnih partnera.

Darovi ~ pravila u drugim kulturama

Mnoge nacije i kulture imaju posebna pravila za davanje i primanje darova. To prvenstveno ovisi o načinu razmišljanja i komuniciranja u pojedinim dijelovima svijeta. U nekim su zemljama darovi dobrodošli, dok su u drugima manje prihvatljivi. Zemlje koje rado sudjeluju u procesu donacija su Rusija, Japan, Koreja, Poljska, Češka, Tajland i druge.

predstavlja

U Japanu se tradicija razmjene darova održala od davnina prilikom sklapanja ugovora. Osim toga, ovaj oblik darivanja službeno je dopušten u zemlji izlazećeg sunca. Daruju se najrazličitiji artikli poput papirnice, ulaznica za koncerte i sportska događanja, knjiga raznih žanrova, donacija nekom od humanitarnih fondova, čak i darova za novorođenčad. Osim toga, u Japanu se smatra legitimnim poklanjati voće i povrće, slatkiše, čaj, kavu ili plodove mora.

Međutim, neke tvrtke u Japanu demonstrativno zabranjuju takve darove. Japanci su strogi po pitanju davanja skupih darova jer oni često predstavljaju pokušaj davanja i primanja mita. Smatraju da bi cijena poklona trebala biti između 10 i 25 eura. No, na skupe darove gleda se povoljnije ako dolaze od osoba na višim službenim položajima. U pravilu se darovi u Japanu daju i primaju s obje ruke. Budući da Japanci crvenu boju povezuju sa smrću, treba je izbjegavati pri odabiru poklona.

S druge strane, ljubičasta boja u Nizozemskoj i Grčkoj simbolizira lošu sreću. Bijela, crvena i plava povezana su s činom pokopa u Kini. Što se brojeva tiče, u Kini se broj 4 povezuje sa smrću i treba ga izbjegavati prilikom darivanja, a sličnu konotaciju u Japanu ima i broj 9. U Italiji je vino poželjan dar, dok u nekim zemljama nije . Univerzalni dar s kojim je nemoguće pogriješiti u cijelom svijetu svakako je knjiga povijesnog ili kulturnog sadržaja.

Koliko bi trebali koštati darovi?

Darovi nižih časnika ili srednjih menadžera trebali bi koštati između 10 i 25 dolara. Darovi viših menadžera trebali su se kretati između 25 i 50 dolara. Kada su u pitanju pokloni visokih dužnosnika klijentima na visokim položajima, poželjno je da njihova cijena bude od 50 do 100 dolara. Darovi u vrijednosti većoj od 100 dolara daju se samo u prigodama od velikog značaja.

Prilike za darivanje

Prije svega, najvažnije je da su darivatelj i onaj koji ga prima u dobrim međuljudskim odnosima. Nije preporučljivo slati darove osobama s kojima pregovaramo u vezi sklapanja ugovora. Takva pozornost može se protumačiti kao pokušaj utjecaja na rezultate pregovora.

U poslovnom svijetu čin darivanja postoji da bi se iskazale dobre namjere, kao i da bi se potaknulo oglašavanje, promet ili usluga tvrtke. Ukoliko tvrtka slavi neki značajan događaj, poklonom se pokazuje interes za svog predstavnika i cjelokupno poslovanje tvrtke, što se u poslovnom svijetu jako cijeni.

predstavlja

Prilike za darivanje

Mnogo je razloga za darivanje u poslovnom svijetu. Dar se može dati kao čestitka za rođenje djeteta, za ulazak u brak, za otvaranje nove tvrtke, za stjecanje višeg znanstvenog zvanja ili za veliko postignuće kao što je prodaja milijuntog primjerka proizvoda.

Povod može biti pojavljivanje na televiziji, objavljivanje publikacije u novinama ili časopisima, dobivanje novog posla, odlazak u mirovinu. Također, povod za darivanje mogu biti veći kućni ljubimci, kupnja skupljih nekretnina ili automobila. Daje se i kao znak zahvalnosti za prezaposlenost, kao rezultat dobivanja poziva na poslovni ručak ili za dobro obavljen posao. Poklon može biti i znak isprike za nanesenu uvredu ili nedolazak na važan sastanak.

Vrste darova

Odlučimo li se za cvijeće, treba imati na umu da se svježe rezano cvijeće šalje na kućnu adresu, a aranžirano na radno mjesto. Poslovni darovi ne smiju imati intiman karakter. Najbolje je pokloniti bilježnicu ili dobru olovku. Alkohol nije poželjan, međutim, ako poznajemo okus osobe kojoj ga poklanjamo, nećemo pogriješiti. Također je važno da darovi budu lijepo upakirani.

Kako pravilno dati dar?

Ritual darivanja jednako je važan. Poklon je moguće popratiti lijepim riječima ispisanim na kartici. Treba ga zapakirati u kuvertu koju ćemo priložiti uz poklon. Najbolje je poklon osobno uručiti. Novčana nagrada je najprikladniji dar za zaposlenike. Darovi bi trebali pokazati prestiž tvrtke, biti povezani s onim što tvrtka radi.

Predstavljanje podređenima

Podređenima se može zahvaliti pozivom na poslovni ručak, ali bolje od toga je javna pohvala zaposlenika. Zaposlenicima se usmeno čestitaju rođendani. Ako u tvrtki vlada obiteljska atmosfera, darovi su obavezni za važne datume u životu kolega. Za vjenčanja se poklanjaju prigodne čestitke, a vredniji poklon je obavezan samo ako smo na popisu uzvanika. Šefove ne treba darivati! Ako je kolektiv ipak jedinstven u odluci da se menadžeru pokloni, važno je da se prije toga dogovore.

Kako pravilno primati darove?

Kada primimo dar, osnovna pristojnost nalaže da kažemo hvala. Svaki dar treba prihvatiti s izrazom zadovoljstva, čak i ako nam predmet uopće ne treba. Kada primimo dar od klijenata, trebali bismo ga podijeliti s kolegama ili podređenima ako je moguće. Ako je dar preskup, potrebno ga je odmah vratiti uz dopis u kojem ćemo uljudno objasniti razlog povrata.

Kad sljedeći put budete davali ili primali darove, znajte da način na koji to radite govori prije svega o vama kao osobi. Stoga pokušajte primijeniti pravila dobre poslovne kulture i bontona.

The post Kako darivati ​​i primati darove u poslovnom svijetu appeared first on Reši Lako.

resilako.com