back to top

Ne radi WiFi? Kako riješiti probleme s bežičnom mrežom

Imate čest problem da vam ne radi WiFi? Ne brinite uz narednih nekoliko savjeta ovaj frustrirajući problem će postati prošlost.

Bežične mreže omogućuju nam pregledavanje weba bez korištenja mrežnog kabela. Međutim, veza koja se oslanja na radio valove za prijenos podataka podložna je raznim smetnjama zbog smetnji u zračnim valovima, ograničenja dometa signala, problema s hardverom i grešaka u radu.

Imajući to na umu, sastavili smo kratki vodič kroz najčešće probleme s WiFi mrežom i kako ih riješiti. Ako imate problema s WiFi mrežom kod kuće ili u uredu, pročitajte ovaj članak da biste otkrili kako ponovno uspostaviti bežičnu mrežu i riješiti se problema sa signalom.

Provjerite ima li vaše prijenosno računalo gumb ili prekidač za WiFi

Imate problema s povezivanjem u omiljenom kafiću ili čekaonici? Problem vam može biti ispred nosa. Ako se vaše prijenosno računalo nikako ne želi spojiti na lokalni WiFi usmjerivač i ne možete vidjeti popis dostupnih bežičnih mreža, slobodno provjerite ima li vaše prijenosno računalo gumb ili prekidač za WiFi koji ste možda slučajno pritisnuli .

Mnoga prijenosna računala dolaze s WiFi funkcijskom tipkom koja se nalazi na vrhu tipkovnice ili s prekidačem na bočnoj ili prednjoj strani računala. Obično je označen ikonom koja predstavlja bežični usmjerivač ili mrežu. Ako imate takav gumb, provjerite hoće li se pritiskom na nu ponovno spojiti na bežičnu mrežu i dobiti popis mreža.

Ponovno pokrenite računalo i bežični usmjerivač

Ako i dalje ne možete spojiti računalo ili uređaj, ponovno pokrenite operativni sustav. Znamo da ovaj korak zvuči jednostavno, ali vaš bežični usmjerivač, WiFi kartica računala ili operativni sustav mogu imati softverski problem koji se lako može riješiti ponovnim pokretanjem.

Ako se jedan ili više vaših uređaja ne može spojiti na bežični usmjerivač, pokušajte ga isključiti iz struje na otprilike trideset sekundi, a zatim ga ponovno uključiti. Vaš uređaj može pokvariti, a ova tehnika će zapravo resetirati vaš uređaj i vratiti ga na normalan rad.

Ne radi WiFi
Obično je označen ikonom koja predstavlja bežični usmjerivač ili mrežu

Promjena WiFi kanala na bežičnom ruteru

Većina WiFi usmjerivača koristi radio pojas od 2,4 GHz koji ima 11 kanala. Nažalost, samo tri od 11 kanala mogu se pokretati istovremeno bez preklapanja ili međusobnog ometanja. To su kanali 1, 6 i 11. Što je još gore, mnogi WiFi usmjerivači postavljeni su za emitiranje na kanalu 6 prema zadanim postavkama.

Dakle, uobičajeni izvor problema s vezom su smetnje drugih obližnjih WiFi usmjerivača, osobito u zgradama ili gusto naseljenim područjima. Drugi uređaji koji koriste radiopojas od 2,4 GHz mogu ometati WiFi signal, npr. baby monitori, bežični telefoni i drugi električni uređaji (kao što su mikrovalne pećnice).

Kako biste vidjeli ometate li druge bežične usmjerivače, provjerite popis obližnjih bežičnih mreža. Ako koristite Windows, kliknite ikonu mreže u donjem desnom kutu. Ako vidite druge nazive mreža, posebno one sa signalom dužim od jedne crtice, možda postoji preklapanje WiFi kanala.

Ove smetnje možete izbjeći promjenom kanala prijenosa vašeg bežičnog usmjerivača. To možete učiniti naslijepo, ali postoji bolji način da pronađete odgovarajući kanal. S besplatnim programom InSSIDer možete provjeriti koji kanal je najbolje koristiti u vašem slučaju, možete pronaći skrivene bežične mreže i njihove kanale. O svemu tome već smo pisali u članku Kako pronaći skrivene bežične mreže i njihov SSID.

Ako nemate ovu aplikaciju na prijenosnom računalu, možete koristiti besplatnu aplikaciju kao što je WiFi Analyzer (za Android uređaje) ili WiFi Finder (za Apple iOS uređaje) za pretraživanje WiFi mreža u blizini.

ne radi wifi
Možete koristiti besplatnu aplikaciju kao što je WiFi Analyzer

Nakon što ste se odlučili i odredili na koji kanal ćete se prebaciti, potrebno je preko upravljačke ploče ulogirati se u router i promijeniti mu kanal. Da biste pristupili upravljačkoj ploči routera, morate biti spojeni na router, to je najbolje učiniti putem mrežnog kabela.

Zatim otvorite novi prozor u svom web pregledniku i unesite IP adresu vašeg bežičnog usmjerivača (najčešće glasi 192.168.1.1 ili 192.168.0.1 ili 192.168.1.100).

Ako ne znate IP adresu vašeg bežičnog usmjerivača, kliknite na ikonu mreže u donjem desnom kutu, zatim kliknite na Centar za mrežu i dijeljenje. Odaberite poveznicu koju želite pogledati i kliknite gumb pojedinosti. Ispod opcije vidjet ćete adresu vašeg bežičnog usmjerivača DNS poslužitelj ili Zadani pristupnik.

Prijavite se na upravljačku ploču bežičnog usmjerivača s odgovarajućim korisničkim imenom i lozinkom, kao što vidimo na gornjoj slici. Ako ne znate lozinku i nikada je niste mijenjali, pokušajte unijeti zadanu lozinku koju možete pronaći na web stranici RouterPasswords.

Većina zadanih korisničkih imena su admin, korisnik ili root, a većina zadanih lozinki je obično 0000, root, admin. Ako ste ruter dobili od pružatelja internetskih usluga, njegovu IP adresu, korisničko ime i zaporku možete pronaći na stražnjoj strani samog uređaja. Ako još uvijek ne znate potrebne podatke za prijavu na uređaj, nazovite besplatni broj davatelja internetskih usluga i zatražite ih.

Postavke bežičnog rutera Sagem FAST 1704

U našem primjeru prijavili smo se na Sagem FAST 1704 Optima telecom bežični ruter. Ovdje ćemo promijeniti postavke kanala našeg signala. Odabrat ćemo opciju u izborniku s lijeve strane Bežično -> Naprednoa zatim ćemo odabrati broj kanala na opciji Kanal. Kako bismo spremili postavke, na kraju ćemo kliknuti na gumb ispod Primijeni/Spremi.

Ovaj se postupak razlikuje od usmjerivača do usmjerivača, stoga je najbolje potražiti tiskane upute proizvođača ili mrežne upute za svoj model bežičnog usmjerivača. Također vas moramo upozoriti da prilikom spremanja postavki možete privremeno izgubiti vezu s bežičnim routerom na desetak sekundi kako bi on spremio nove podatke i sam se resetirao.

ne radi wifi
Sagem FAST 1704

Provjerite i ispravno postavite bežični usmjerivač

Ako imate problema s bežičnim povezivanjem samo kada ste daleko od usmjerivača, problem bi mogao biti u tome što ste na rubu područja pokrivenosti signalom usmjerivača. Jednostavan način rješavanja ovog problema je kupnja routera koji ima bolju pokrivenost signalom, primjerice routera s dvije antene, ili zamjena antene routera s većom antenom.

Međutim, prije toga možete poduzeti neke druge korake. Najprije provjerite je li antena usmjerivača dobro spojena i stoji uspravno. Zatim provjerite nalazi li se usmjerivač iza velikih objekata i stoga njegov signal nije blokiran.

Za najbolje rezultate postavite svoj bežični usmjerivač na otvoreno područje i jednako udaljen od svih uređaja koji se na njega povezuju kako bi bežični signali mogli slobodno putovati. Pokušajte ga uklopiti i postaviti u sredinu sobe s jasnom linijom vidljivosti vaših bežičnih uređaja.

Položaj WiFi usmjerivača
Pozicija WiFi rutera

Vraćanje rutera na tvorničke postavke

Ako i dalje imate problema s različitim računalima i uređajima koji pristupaju bežičnom usmjerivaču, možete pokušati vratiti usmjerivač na tvornički zadane postavke. Nažalost, to uništava sve korisničke postavke, tako da ćete morati ponovo zaštititi lozinkom svoj kućni ili uredski WiFi signal, a možda ćete morati ponovno konfigurirati postavke internetske veze.

Kada budete spremni vratiti svoj usmjerivač na tvorničke postavke, pronađite mali Resetiraj gumb ili rupu na stražnjoj strani bežičnog usmjerivača. Uzmite olovku ili spajalicu i pritisnite i držite gumb najmanje deset sekundi kako biste resetirali postavke vašeg usmjerivača. Kada se usmjerivač resetira, sva njegova prednja svjetla obično svijetle nakratko, a zatim možete pustiti Resetiraj dugme.

Ponovno instaliranje upravljačkih programa mrežne kartice

Ako i dalje imate problema s povezivanjem na jednom računalu nakon hard resetiranja vašeg usmjerivača, razmislite o ponovnoj instalaciji upravljačkih programa mrežne kartice. Prvi korak u procesu je preuzimanje najnovijih upravljačkih programa s webmjesta proizvođača.

Od tada pažljivo slijedite upute proizvođača da ih ponovno instalirate. Nakon toga ponovno pokrenite računalo i pokušajte se spojiti na bežičnu mrežu.

Nadogradnja firmvera rutera

Ako i dalje imate problema s povezivanjem, vaš usmjerivač možda ima tehničkih problema. Svi proizvođači usmjerivača obično ažuriraju firmware za svoje usmjerivače koji će popraviti poznate probleme i ponekad čak dodati neke nove značajke.

Većina modernih usmjerivača omogućuje nadogradnju firmvera izravno s njihove upravljačke ploče. Sve što trebate učiniti je pronaći i preuzeti novi firmware sa stranice proizvođača i instalirati ga unutar upravljačke ploče vašeg usmjerivača. Datoteke za nadogradnju firmvera obično imaju nastavak .bin.

Pročitajte i ovo