back to top

Zašto certificiranje za ISO standarde?

Certificiranje za ISO standarde je sve popularnije kod nas ali postoji još mnogo tvrtki koje nisu upoznate važnošću ISO standarda.

Ako znate “tko kosi, a tko vodu nosi”, znači da se znate organizirati. I to je dobro, ali ne znači da ne možete biti bolji. Tome služi ISO standard, oni vas tjeraju da stalno idete naprijed, usavršavate se i stalno radite na sebi.

Možda onaj koji nosi vodu ne donese onoliko vode koliko je potrebno, pa to čini više puta i tako djeluje učinkovito, ali ne i učinkovito. Što će reći, čini pravu stvar, ali ne na pravi način.

certificiranje za iso standarde
Certificiranje za ISO standarde nije toliko komplicirano koliko mislite

U tvrtkama koje imaju ISO standarde, točnije one osnovne ISO 9001 standard točno se zna tko kosi, a tko vodu nosi. U takvom sustavu upravljanja kvalitetom postoji točna podjela uloga i odgovornosti zaposlenika. Jasno je naglašeno koji su točni koraci po kojima se svaki posao treba obaviti.

Kad imate ISO standarde, nema situacije da je čovjek donio kantu vode, ali u startu nije razumio potrebe i očekivanja zainteresiranih pa se zbunio i nije znao što s kantu. Spotaknuo se o neki članak zakona, neke odluke lokalnih vlasti…

Toga nema u uređenom sustavu gdje postoji ISO 9001:2015. Reda ima, jer ako nema reda i uređenog sustava, nema ni napretka. A konkurencija ne miruje, radi na svom uređenju, zar ne? Traži svoje mjesto pod suncem i svoj komad kolača. Dakle, nema vremena za gubljenje.

Želite li biti lider u poslu

Želite se usredotočiti na korisnike svojih proizvoda i usluga? Želite li korisnika učiniti zadovoljnim? Naravno da želiš. Pa, sve tvrtke imaju slične ambicije. Neću vam reći da će vam u tome pomoći ISO standardi, ali ću vas pustiti da sami zaključite.

Kupac je najvažniji u svemu, zar ne? Kakva je to tvrtka, ako korisnik vaših usluga ili proizvoda nije zadovoljan? Ako zaista želite zadovoljnog kupca onda su ISO standardi prava stvar za vas.

Pomoći će vam da definirate svoju politiku kvalitete, definirate uloge, odgovornosti i ovlasti i već ste na putu do uspjeha. Standardi će vam omogućiti da znate kamo ste otišli i mjeriti koliko ste daleko stigli. Ali to nije sve.

zašto certificiranje za iso standarde?
Vaša tvrtka treba da certificiranje za ISO standarde da bi bila još bolja

Certificiranje za ISO standarde pomaže u procjeni rizika i prilika

Norma koja se bavi kvalitetom ISO 9001 i polazište je cijelog sustava ISO normi pomoći će vam u procjeni rizika i prilika. Predvidite neplanirane događaje i osmislite plan mjera za smanjenje ili potpuno uklanjanje poslovnih rizika. Poduzmite mjere na vrijeme kako biste se pripremili za prilike koje se mogu pojaviti tijekom vašeg rada. Iskoristite ih i unaprijedite svoje poslovanje.

Nemojte tu stati jer ni jedno ni drugo ISO standardi oni tu ne staju. Provjerite kompetencije svojih zaposlenika jer o njima puno ovisi. Ako je potrebno, obučite ih i osposobite za obavljanje aktivnosti. Razvijajte ih, slušajte njihove želje za obrazovanjem. Takvi zaposlenici su ono što trebate jer će unaprijediti tvrtku. Svojim rastom dovest će do rasta tvrtke, a to je ono što Vama treba, zar ne?

Dodajte odgovarajuću tehničku podršku, infrastrukturu, dokumentaciju te ugodno i sigurno okruženje u kojem se odvija radni proces, imat ćete resurse koji vas čine jakim i konkurentnim na tržištu. A zna li itko bolje od vas kroz koje operativne procese se odvijaju vaše aktivnosti tijekom realizacije vaših proizvoda i usluga? Nitko!

zašto certificiranje za iso standarde?
Certificiranje za ISO standarde olakšava svakodnevno poslovanje

Napravite operativne procedure

Što točnije i preciznije opišete točan slijed aktivnosti, resurse potrebne za provedbu tih aktivnosti i potrebnu dokumentaciju koja će poduprijeti svaki korak postupka, to će svima biti lakše raditi.

Naravno, nitko nije savršen i ne zna sve. Stoga je logično da neke aktivnosti ne možete realizirati sami. Te procese ćete izvršiti vanjskim suradnicima. Trudite se da i ti procesi, u smislu kvalitete, budu kontrolirani jer je evidentno da uvijek želite najveću kvalitetu. ISO standardi se bave kvalitetom, tako da sve što vi ili netko drugi radi u vaše ime utječe na konačnu kvalitetu.

A sve za dobrobit korisnika vaših proizvoda i usluga, jer oni su razlog vašeg postojanja i razlog zašto „kanta“ s početka priče mora biti puna. Krajnji korisnik daje konačnu ocjenu kvalitete i govori je li zadovoljan kupnjom. Bez toga nema tvrtke. Zato ISO 9001:2015 standard ima poseban dio koji se bavi krajnjim korisnikom gdje se mjeri njegovo zadovoljstvo.

Ne jednom i nikad više, nego kontinuirano. Mjesec za mjesecom, godina za godinom. Treba stalno težiti poboljšanju procedura i zadovoljstvu korisnika, jer to je krajnji cilj – zadovoljan klijent.

zašto certificiranje za iso standarde?
Analiza poslovanja je mnogo lakša kada sprovedete certificiranje za ISO standarde

Zadovoljan klijent je veći prihod za tvrtku

Sigurno je da ne lutate besciljno poslovnim morima. Postavljate ciljeve kako bi oni znali kamo idete. Ako ne, prestanite sada. To je obavezna pretpostavka za uspjeh vaše tvrtke. Zato ISO standardi to naglašavaju. Ispravljaju vas, vraćaju na početak i tjeraju vas da definirate ciljeve tvrtke. Sve kreće od ciljeva. Ako imate ciljeve, znat ćete u kojem smjeru brod ide i moći ćete sve svoje napore usmjeriti u pravom smjeru.

Naravno, vaša tvrtka ide svojim tijekom, okružili ste se adekvatnom zakonskom regulativom, počeli ste sklapati poslove, dobivati ​​klijente i preuzimati nove ugovorne obveze. Vrijeme prolazi, a vi napredujete. I želite vidjeti gdje ste, koliko ste točno stigli. Želite vidjeti vuče li vas struja prema luci u kojoj ćete moći dobiti još više ugovora ili ćete završiti na stijenama.

zašto certificiranje za iso standarde?
Certificiranje za ISO standarde olakšava mjerenje napretka vaše tvrtke

Ako ne mjerite napredak nikada nećete znati dokle ste stigli

Stoga koristite ISO standarde kao dodatnu snagu, ili ako želite, kao dodatni motivator koji će vas tjerati/motivirati da budete bolji. ISO standardi zahtijevaju da mjerite i procjenjujete svoju izvedbu i procjenjujete svoje procese.

Kada znate koja vam je meta i koje vam je prolazno vrijeme, onda ste u prednosti jer možete na vrijeme reagirati i ispraviti pogreške ako ih ima. Tada vam je sigurno utočište zajamčeno. Ti upravljaš brodom.

Dok je brod još u pučini, provjerite je li svaka radnja u skladu s aktivnostima opisanim u postupcima koji ocrtavaju vaše procese. Ako je tako, pokušajte pronaći način da to učinite još boljim. Mnogo dnevnih malih promjena dugoročno će, prema zakonu velikih brojeva, dovesti do ogromnog poboljšanja. Stoga nastavite raditi, pronađite prilike za poboljšanje i poboljšajte svoje postupke.

Ukoliko bilo koje postupanje nije u skladu s aktivnostima opisanim u proceduri, odmah reagirati i primijeniti korektivnu mjeru kako bi se spriječile negativne posljedice takvog postupanja.

Dakle, uočite nesukladnost, svakako analizirajte i otkrijte njezin uzrok te spriječite daljnje pojavljivanje uzroka te nesukladnosti. Želite spriječiti da se isti problem ponovi u budućnosti jer želite riješiti problem jednom zauvijek. I tako stalno, iz dana u dan, poboljšavate sustav.

I naravno, prije ili kasnije, u tome ćete uspjeti. Uspjeli ste i etablirali ste se potpuno kontrolirani sustav upravljanja kvalitetom – Sustav upravljanja kvalitetom ili skraćeno QMS.Sve si dobro napravio. Nema više tužnih priča s otvaranja javnih nabava.

Niste dobili natječaj jer vam uvijek fali famoznih 5 ili 10 pondera koje dobivaju tvrtke koje su uvele ISO standarde. Nelogično je gubiti natječaje zbog tako jednostavne stvari koju možete dobiti za par tjedana. Zaista je potrebno samo nekoliko tjedana da sprevedete certificiranje za ISO standarde. Pokušajte prevladati posljednju prepreku na putu do uspjeha.

PREPORUKA