back to top

SEO optimizacija – Kako biti prvi na Googleu

Sve glavne tražilice ili internetske tražilice kao što su Google, Bing i Yahoo imaju primarne rezultate pretraživanja, gdje se web stranice i drugi sadržaji (kao što su videozapisi ili lokalni oglasi) prikazuju i rangiraju na temelju onoga što tražilice smatraju najrelevantnijim za korisnike koji vrše pretragu.

SEO optimizacija postala je neophodna za sve web stranice na internetu. Postoji nekoliko dokazanih metoda koje sam koristio i na kraju sam se uspio pojaviti na prvoj stranici Google pretraživanja.

U ovom vodiču o tome kako biti prvi na Googleu, pokazat ću vam metode pomoću kojih ćete biti visoko rangirani. Ali prvo, recimo nešto o SEO optimizaciji.

Jeste li spremni za početak? Krenimo.

seo optimizacija
Što je SEO?

Što je SEO?

SEO je skraćenica za “optimizaciju tražilica”. To je proces dobivanja prometa na web stranici iz “besplatnih”, “organskih”, “uredničkih” ili “prirodnih” rezultata tražilice.


Dakle, SEO ili Search Engine Optimization je naziv za sve aktivnosti koje pokušavaju poboljšati rangiranje web stranice na tražilicama. Relevantnost i kvaliteta web stranice uglavnom se mjeri analizom broja i kvalitete poveznica s drugih web stranica.

Jednostavno rečeno, vaša web stranica ima potencijal dobro rangirati u rezultatima pretraživanja na, primjerice, Googleu, dok druge web stranice povezuju – na sebi nude poveznicu na vašu web stranicu.

Optimizacija za tražilice je proces optimizacije web stranica i njihovog sadržaja kako bi ih korisnici lako pronašli tražeći pojmove relevantne za vašu web stranicu.

Pojam SEO također opisuje proces pravljenja web stranica lakšim za softver za indeksiranje tražilice, poznat kao “crawlers”, da pronađe, skenira i indeksira vašu web stranicu.

Dok je koncept SEO-a relativno jednostavan i jasan, mnogi početnici u SEO-u još uvijek imaju pitanja o primjeni i detaljima SEO-a, kao što su:

Kako “optimizirati” svoju web stranicu ili web stranicu svoje tvrtke za internet tražilice?

Kako ćete znati koliko vremena potrošiti na SEO?

Kako možete razlikovati “dobre” SEO savjete od “loših” ili štetnih SEO savjeta?

Odgovore na ovo pitanje možete pročitati u tekstu “SEO savjeti za bolje rangiranje web stranice”.

Možda je najvažniji aspekt optimizacije za tražilice način na koji možete koristiti SEO za privlačenje relevantnijeg prometa na svoju stranicu, privlačenje potencijalnih kupaca i poboljšanje prodaje za vašu tvrtku.

Cilj primjene SEO metoda nije prevariti ili “prevariti” internet tražilice. Svrha SEO-a je:

  • Stvorite sjajno, besprijekorno korisničko iskustvo za svoje korisnike.
  • Obavijestite svoje namjere internetskim tražilicama kako bi mogli preporučiti vašu web stranicu za relevantna pretraživanja.

SEO optimizacija za Google

Važno je napomenuti da je Google odgovoran za većinu prometa tražilica diljem svijeta.

To može varirati od jedne industrije do druge, ali najvjerojatnije je da je Google najdominantniji igrač u rezultatima pretraživanja u kojima bi se vaša tvrtka ili web stranica željeli pojaviti, no slijeđenje najboljih praksi u primjeni SEO-a pomoći će vam da pozicionirate svoju web stranicu a svojim sadržajem na samom vrhu ljestvice i na drugim tražilicama.

Kao što je vidljivo iz tablice, Google dominira u odnosu na ostale tražilice. Pitanje je kako Google određuje koje će stranice vratiti kao odgovor na ono što korisnici pretražuju? Kako dobiti sav taj dragocjeni promet na svoju web stranicu?

Googleov algoritam je izuzetno složen, ali gledano na višoj razini radi prema sljedećem:

  • Google pretražuje stranice s relevantnim informacijama visoke kvalitete, tj. relevantan za upit tražilice.
  • Googleov algoritam određuje relevantnost “indeksiranjem” (ili čitanjem) sadržaja vaše web stranice i procjenom (algoritamski) je li sadržaj relevantan za ono što tražilica traži, na temelju ključnih riječi koje stranica sadrži i drugih čimbenika (poznatih kao ” signali rangiranja”).
  • Google utvrđuje “kvalitetu” na više načina, no profil veze web-mjesta – broj i kvaliteta drugih web-mjesta koja vode na vašu stranicu i web-mjesto u cjelini – jedno je od najvažnijih sredstava za određivanje kvalitete.

Googleov algoritam sve više procjenjuje dodatne signale rangiranja kako bi odredio gdje će stranica biti rangirana, kao što su:

  • Kako se ljudi ponašaju kada posjete web stranicu (pronađu li brzo potrebne informacije i ostanu na web stranici ili se “vrate” na stranicu pretraživanja i kliknu na drugu poveznicu? Ili jednostavno zanemaruju poveznice u rezultate pretraživanja i nikada ne otvori te veze?)
  • Brzina učitavanja stranice i “mobilna optimizacija”
  • Koliko je jedinstven i kvalitetan sadržaj web stranice (naspram slabo informativnog ili kopiranog sadržaja niske vrijednosti)

Postoje stotine faktora rangiranja koje Googleov algoritam uzima u obzir kao odgovor na pretraživanja, a Google neprestano ažurira i usavršava svoj proces kako bi osigurao najbolje moguće korisničko iskustvo.

seo optimizacija
Googleov algoritam sve više procjenjuje dodatne signale rangiranja..

SEO optimizacija stranica

Prvi korak u optimizaciji za tražilice je utvrditi za što zapravo optimizirate. To znači identificirati pojmove koje ljudi pretražuju, poznate i kao “ključne riječi”, prema kojima želite da vaša web stranica bude rangirana na tražilicama poput Googlea.

Na primjer, možda želite da se vaša tvrtka za “bijelu tehniku” pojavi kada korisnici traže “bijela tehnika” i možda kada upisuju stvari poput “kupite bijelu tehniku”.

Nekoliko je ključnih čimbenika koje treba uzeti u obzir pri određivanju koje ključne riječi ciljati na svojoj web stranici:

  • Opseg pretraživanja – prvi faktor koji treba uzeti u obzir je koliko ljudi zapravo traži određenu ključnu riječ. Što više ljudi traži ključnu riječ, to je veća potencijalna publika koju možete pridobiti. Suprotno tome, ako nitko ne traži ključnu riječ, nema dostupne publike za pretraživanje sadržaja.
  • Važno – moguće je da se pojam često traži, ali to ne mora značiti da je relevantan za vaše planove. Relevantnost ključne riječi ili veza između sadržaja na web stranici i korisnikovog upita za pretraživanje ključna je za signale rangiranja.
  • Natjecanje – ključne riječi s većim opsegom pretraživanja mogu dovesti do značajnog volumena prometa, ali konkurencija za vrhunsko pozicioniranje stranice u rezultatima tražilice može biti intenzivna i velika.

Nakon što ste isplanirali popis ključnih riječi, sljedeći korak zapravo je implementacija ciljanih ključnih riječi u sadržaj vaše web stranice. Svaka stranica na vašoj web stranici trebala bi ciljati na ključni pojam, kao i na “košaricu” povezanih pojmova.

Pogledajmo nekoliko ključnih, osnovnih elemenata na stranici koje biste trebali razumjeti ako želite upravljati prometom tražilice i poboljšati promet na svojoj web stranici:

seo postavke
SEO optimizacija - Kako biti prvi na Googleu
  • Naslovne oznake

Naslovna oznaka nije glavni naslov vaše stranice. Naslov koji vidite na stranici obično je H1 (ili možda H2) HTML element. Naslovna oznaka je ono što možete vidjeti na samom vrhu vašeg preglednika, a popunjava se izvornim kodom stranice u meta oznaci:

  • Meta opisi

Dok je oznaka naslova sam naslov pretraživanja, meta opis (još jedan meta HTML element koji se može ažurirati u kodu vaše web stranice, ali nije vidljiv na vašoj stvarnoj stranici) zapravo je dodatna reklama za vašu web stranicu. Google ima određenu slobodu s onim što prikazuje u rezultatima pretraživanja, tako da meta opis možda neće uvijek biti prikazan, ali ako imate uvjerljiv opis svoje stranice, koji bi vjerojatno usmjerio pretraživače da kliknu, možete uvelike povećati promet.

  • Sadržaj tijela HTML-a

Google sve više preferira određene vrste sadržaja, a kada kreirate neke od stranica na svojoj web stranici, imajte na umu nekoliko stvari kao što su kvaliteta sadržaja, broj ključnih riječi, jednostavnost stranice, brzina učitavanja, jednostavnost sadržaja stranice za dijeljenje na poveznicama drugih stranica.

  • Alt atributi (Alt atributi)

Način na koji označavate svoje slike može utjecati ne samo na to kako tražilice percipiraju vašu stranicu, već i na to koliko prometa pretraživanja generišete pretraživanjem slika na vašoj web stranici.

Alt oznaka je HTML element koji vam omogućuje pružanje alternativnih informacija za sliku ako je korisnik ne vidi.

Struktura URL-a vaše web-lokacije može biti važna i iz perspektive praćenja (možete lakše segmentirati podatke u popisima sa strukturom segmentiranog URL-a) i jednostavnosti dijeljenja (kraće, opisne URL-ove lakše je kopirati i zalijepiti i manja je vjerojatnost da će biti pogrešno izrezani kada kopiranje). Međutim, nemojte pokušavati nagurati što više ključnih riječi, već umjesto toga stvorite kratki URL koji jasno opisuje web stranicu.

Ovaj vodič služi kao uvod u SEO. Za detaljniji uvid u stvaranje sadržaja za SEO, tehnička pitanja koja vam padaju na pamet i druge povezane teme, savjetujemo vam da ostanete s nama jer ćemo o ovoj temi pisati u budućnosti i predstaviti najnovije informacije i savjete o opsežna tema SEO.

webmajstor.ba

PREPORUKA