back to top

Kako napraviti marketing plan?

Što trebate znati prilikom izrade marketing plana za svoju malu tvrtku? Iako postoji mnogo metoda za odabir, ključno je odgovoriti na pitanja specifična za vašu tvrtku.

Kako god da se odlučite za to, postoje određeni aspekti koje svaki učinkovit marketing plan treba uključiti. Evo tih ključnih čimbenika i nekoliko korisnih savjeta.

Postavite si velika pitanja

Bilo da tek počinjete ili poslujete godinama, morat ćete procijeniti svoj trenutni poslovni status prije izrade marketinškog plana za male tvrtke.

Tko ste i čime se bavite?

Prvo definirajte svoju tvrtku i svoje proizvode. Razmislite o svim svojim poznatim snagama i slabostima i zapišite ih.

Zatim navedite sve moguće poslovne prilike za svoju tvrtku ili proizvode. Zatim zapišite sve vanjske ili unutarnje izazove koje očekujete. To će vam omogućiti pogled na vaše poslovanje iz ptičje perspektive.

Nakon što to učinite, morat ćete napisati ili revidirati svoju izjavu o misiji.

Zamislite svoju misiju kao svoj kompas. Kasnije, kada odaberete marketinšku taktiku, možete svaku strategiju usporediti s njom. Budući da postoji mnogo marketinških taktika, korisno je imati neke smjernice pri donošenju teških odluka, kao što je na primjer gdje usmjeriti svoje poslovne napore. Ako se vaša izjava o misiji i taktika podudaraju, dodajte te taktike svom marketinškom planu za male tvrtke.

marketing plan
Napravite najbolji marketing plan za vaš biznis.

Tko su vaši kupci?

Ako već niste, morate duboko zaroniti u svoje ciljno tržište. Važno je biti što precizniji, tako da je vaš cilj naučiti sve o ovoj demografskoj skupini.

Postavljajte ovakva pitanja:

  • Gdje vise na internetu?
  • Koji su im opći interesi?
  • Koje ciljeve imaju za sebe, osobne i profesionalne?

Odgovorite na ova i druga relevantna pitanja koja vam padnu na pamet. Odgovori će vam dati jasnu sliku o tome na koga cilja vaš marketinški plan.

I ne, ne može svatko biti vaš potencijalni klijent. Zato je jako važno biti što precizniji. Svatko od prodavaonica sladoleda do brokera osiguranja ima jedinstvenu poslovnu osobnost koju koristi za privlačenje kupaca.

Tko vam je konkurencija?

Sada je vrijeme da procijenite svoje konkurente.

  • Istražite osnove: Što oni nude i kako to plasiraju na tržište?
  • Usporedite njihove trenutne strategije s vašima: Rade li nešto što može potaknuti marketinški plan za vašu malu tvrtku?
  • Pratite njihove marketinške napore tijekom vremena: nadahnjuju li nove ideje ili vam pomažu vidjeti načine za prilagodbu strategije?

Planirajte uspjeh

Kako biste bili sigurni da je vaš marketinški plan male tvrtke uspješan, morate postaviti poslovne ciljeve s rokovima. Neka ti ciljevi budu što realističniji i specifičniji, kako kratkoročni tako i dugoročni. Vaš marketinški plan podržat će te ciljeve.

Zapišite svoje ciljeve. To će vam dati način da izmjerite uspjeh svog marketinškog plana.

Zatim, razmotrite svoja dva najvažnija dobra: vrijeme i novac.

Hoće li vaš marketinški proračun biti posuđen, financiran ili samofinanciran? Možete li se posvetiti svom marketingu puno radno vrijeme ili vam je potrebna pomoć, možda s agencijom ili softverom? Budite vrlo iskreni prema sebi kako biste se mogli pripremiti za uspjeh.

Podsjetite se da je bolje ustrajno ići malim koracima prema svom cilju nego izgorjeti nakon nekoliko produktivnih tjedana.

marketing plan
Izrada marketing plana

Napravite učinkovit marketinški plan za izvršenje

Sada je vrijeme za izradu marketinškog plana za male tvrtke koji stvarno funkcionira. Postoje ključne taktike marketinških kanala koje možete koristiti u bilo kojoj industriji. Oni uključuju usmenu predaju, web stranicu te plaćeni i organski digitalni marketing putem epošte i društvenih medija.

  1. Marketing od usta do usta je izazov za mjerenje. Ali je jeftin i vrlo učinkovit. I može se koristiti u bilo kojoj fazi vašeg poslovanja.
  2. mreža stranica u 2019. trebalo bi biti jednostavno. Kako bi vaši potencijalni kupci mogli saznati više o vama ako ga nemate?
  3. Društveni mediji i email marketing su isplativi načini za dosezanje, angažiranje i izgradnju povjerenja s klijentima tijekom vremena.
  4. Društveno oglašavanje na Facebooku i Instagramu jednostavan su način da proširite svijest o svojoj marki i pronađete nove kupce izvan svoje mreže.

Uključite sva ova područja kanala u svoj marketinški plan za male tvrtke. Također, svakako istražite i uključite i neke strategije specifične za industriju.

Na primjer, ako ste agent za nekretnine, razmislite o tiskanim posjetnicama, razglednicama i letcima. Wellness profesionalci, s druge strane, trebali bi dati prednost partnerstvu sa srodnim lokalnim tvrtkama (kao što su lječilišta, teretane i saloni) u odnosu na izradu tiskanih materijala kada tek počinju.

kako napraviti marketing plan?
Kako napraviti marketing plan?

Rezultati mjerenja

Sljedeći vrlo važan korak je odrediti kako ćete mjeriti svoj napredak. Teško je znati rade li vaše strategije ili ne ako ne pratite izvedbu. To je malo kompliciranije od gledanja prodajnih brojeva.

Evo gdje biste trebali kopati dublje:

  • Saznajte kako su vas vaši kupci pronašli i zašto su odabrali raditi s vama umjesto s vašom konkurencijom.
    • Tada možete ponovno uložiti u marketinške kampanje koje najbolje funkcioniraju.
    • Iskoristite ove informacije za eksperimentiranje s novim taktikama u budućnosti.
  • Izmjerite učinkovitost svog marketinškog plana u odnosu na svoje poslovne ciljeve.
    • Na primjer, ako tek počinjete, možda ćete biti više zabrinuti oko toga da li će ime vaše tvrtke biti poznato.
    • Ako ste već etablirani, možda ste usredotočeni na pretvaranje kupaca koje već privlačite.

Marketinški plan male tvrtke teško je poboljšati bez načina da se to izmjeri. Pratite svoj napredak u redovitim intervalima. Učite na svojim pogreškama usput i udvostručite ono što zapravo funkcionira.

Napravite popis radnji

Sada je vrijeme da napravite popis radnji.

Ispod svake kategorije (webmjesto, društvene mreže itd.) navedite svaku radnju koju trebate poduzeti da biste započeli. Zatim navedite svaku radnju koja vam je potrebna za održavanje svake kategorije. Stvari poput redovitih ažuriranja i tromjesečnog planiranja mogu biti na popisu. Možda ćete također trebati dodatno istražiti.

Bez obzira na to što stavite u svoj marketinški plan za male tvrtke, zapamtite da je sve u stvaranju stvarnih veza. Usredotočite se na svoje snage i na to kako one mogu pomoći vašim kupcima i nećete pogriješiti!

www.digitalbalkan.com

PREPORUKA