back to top

Kako unaprijediti svoje vještine prezentacije

Kada imate priliku ponuditi svoje usluge potencijalnom klijentu, prezentirati svoj poslovni plan potencijalnom poslovnom partneru ili promovirati svoju tvrtku na događaju, vaše prezentacijske vještine su ključne.

Prezentacijske vještine su podjednako važne kao i informacije koje prezentirate.

Ovaj vodič će vam pomoći da se dobro pripremite za prezentaciju i “ispolirate” svoje govorne vještine.

Priprema za prezentaciju

1. Upoznajte svoju publiku

Preporučljivo je saznati interese svoje publike kako biste mogli prilagoditi prezentaciju njenim potrebama. Ako trebate održati prezentaciju na događaju, možete poslati upitnik ljudima u publici prije nego što počnete s pripremom.

Ako nemate vremena za istraživanje, možete razgovarati s publikom tokom prezentacije ili ih čak pitati o čemu su zainteresovani tokom vašeg govora.

2. Struktura prezentacije

Najprije obavijestite publiku o tome što će biti obuhvaćeno u vašoj prezentaciji, a zatim na kraju ponovite ključne tačke koje ste obradili.

Svaka dobro strukturirana prezentacija obuhvata sljedeće dijelove:

Vaš uvod treba uspostaviti emotivnu vezu s publikom. To može biti priča, pitanje ili zapanjujuća statistika. Također može biti vaša priča, zahvalnica od 5 minuta ili bilo koja priča koja će publiku staviti u perspektivu.

Korištenje likova u priči koji su slični vašoj publici sigurno će ih zainteresirati.

Fokusirajte se na tri ključne tačke.

Bitno je uključiti publiku, podijeliti sve što znate sa njima (mada neke informacije možete izostaviti). Nedostatak neke informacije tokom prezentacije može dovesti do postavljanja pitanja kada dođe vrijeme za to.

Pripazite da ne ispričate čitavu prezentaciju riječ po riječ (ili još gore, zapamtite je).

Osvrnite se i na suprotne argumente. Vaša vjerodostojnost će porasti ako uzmete u obzir konkurenciju ili drugačije stavove. Nakon što objasnite suprotnu stranu, možete naglasiti zašto je vaša tvrtka bolja ili dokazati svoju vrijednost.

Završetak prezentacije je vaša posljednja prilika da publici ostavite nešto što će ih se dohvatiti. Možete se vratiti na početak, završiti sa slogom ili pozivom na akciju.

Kada prezentirate poslovni prijedlog, dobro je završiti sa pozitivnim izgledima budućnosti koji će publici ostati u pamćenju kao pozitivan dojam o vama.

3. Vježbajte, vježbajte, vježbajte… Ali ne učite napamet.

mjesec dana prije. Možete je vježbati pred ogledalom, zidom ili zamoliti člana porodice da vam bude slušalac.

  • Vježbanje ne znači utjerivanje u glavu

robotizirano i previše uvježbano. To mogu uspjeti samo glumci. Ne morate pamtiti svaku riječ svog govora. Ako zvučite previše savršeno, to vas može udaljiti od publike.

mjesto za poboljšanje.

prezentacija sa riječi razgovor kad razmišljate o svom velikom danu. Da li je već bolje? Ako ne, zamislite da držite prezentaciju dok ste u restoranu, na sastanku, u amfiteatru ili pred velikom publikom.

  • Prestanite raditi na prezentaciji

opustiti se. Ne pokušavajte mijenjati sve u posljednjem trenutku jer bi to moglo povećati vašu nervozu.

Prezentacija

prezentacijske vještine

1. Govor

pažnju na web stranici od 4 do 8 sekundi prije nego izgube interes i potraže informacije na drugom mjestu. Ljudska pažnja je ograničena, stoga nemojte se previše zadržavati na jednoj temi.

  • Postavljajte pitanja za angažovanje publike

  • Koristite jezik prilagođen publici

vaš govor treba biti drugačiji nego kada se obraćate ljekarima.

  • Izbjegavajte govor koji djeluje nesigurno

  • Nemojte koristiti riječi poput nemoj

ne brini. Umjesto toga, recite publici što tačno treba uraditi. Na primjer, umjesto: Nadam se da ćete uživati u ovoj prezentaciji, recite: Siguran sam da ćete uživati u ovoj prezentaciji.

2. Govor tijela

prezentacijske vještine

  • Održavajte prikladno rastojanje

1,5 – 2,5 m od svoje publike.

jednom osobom s vremena na vrijeme.

  • Ponašajte se samouvjereno:

  • Ramena uspravno
  • Ruke držite otvorene ili malo sklopljene
  • Osmijeh ili neutralan izraz lica
  • Duži koraci
  • Svaki pokret treba biti smislen i odlučujući

3. PowerPoint prezentacija

Dobra PowerPoint prezentacija:

  • Sadrži uglavnom slike
  • Ima samo jednu ili dvije rečenice po slajdu
  • Podstiče pažnju
  • Poboljšava prezentaciju, ali ne guši je

Loša PowerPoint prezentacija:

  • ima font manji od 32 pt
  • sadrži više od 5-6 redova teksta po slajdu
  • prikazuje logo na svakom slajdu (publika neće zaboraviti ko ste)
  • koristi se kao brošura, štampana i dijeljena

Odgovaranje na pitanja

dojam. Zabilježite pitanja na koja biste mogli dobiti odgovore. To će vam pomoći da se pripremite za reagovanje.

pred kraj prezentacije. Obavijestite ih da planirate nastaviti s prezentacijom nakon pitanja, kako bi imali informaciju da treba ostati i nakon odgovaranja. Ovaj pristup omogućava da završite prezentaciju s važnim informacijama.

Publika će pamtiti vašu zadnju poruku umjesto nekog slučajnog pitanja koje je možda bilo izvan teme.

niste obavezni odgovoriti na svako pitanje. Ako ne znate odgovor ili ne želite odgovoriti, kažite: “Trenutno nemam tu informaciju. Rado ću vam je dostaviti čim je imam.”

Imate li nešto da dodate na ovu temu? Kako vježbate svoje prezentacijske vještine?

Izvor

Izvor: ( samoobrazovanje.rs / Coe.ba )