Ponekad stvari jednostavno ne idu po planu, koliko god se trudili. Dok drugi uspijevaju postići ciljeve koji su po svemu sudeći bili nemogući, vi još uvijek kaskate u mjestu i već razmišljate o odustajanju. Kako to objasniti?
Što ti ljudi imaju, a vama možda nedostaje? Postoji li obrazac koji možete kopirati kako biste ih učinili uspješnima ili još uspješnijima? Da, postoji! Dobra vijest je da je potreban samo mali pomak u percepciji da biste učinili mnogo više nego što možete zamisliti.
Kada pitamo: Zašto je vaš proizvod ili vaša tvrtka propala?odgovori su uvijek kkombinacija ista 3 faktora:
- nedostatak kapitala,
- krivi ljudi,
- loši tržišni uvjeti.
Istražimo to.
Zašto su neki ljudi i neke tvrtke uspješnije od drugih?
Simon Sinek je stručnjak za vodstvo koji proučava što neke vođe čini iznimnima i tako inspirativnima. Fasciniran liderima koji doprinose svijetu, nadahnjujući tvrtke i političare, otkrio je izvanredne sheme u njihovom načinu razmišljanja, djelovanja i komuniciranja.
- Zašto je Jabuka tako uspješan? Inovativniji su od konkurencije, ali se ne razlikuju osobito od ostalih. Imaju jednak pristup istim talentiranim ljudima, istim agencijama, istim konzultantima, medijima. Pa ipak, zašto mislimo da imaju nešto drugačije i bolje?
- Zašto je Martin Luther King vodio Pokret za građanska prava? On sigurno nije bio jedini dobar govornik u to vrijeme.
- Zašto braća Wright bili u mogućnosti razviti zrakoplov s ljudskom posadom kada su postojali drugi timovi koji su bili kvalificiraniji i s većim proračunima, a ipak nisu uspjeli letjeti? Svi oni imaju nešto zajedničko.
Simon je došao do otkrića koje je iz temelja promijenilo njegov pogled na to kako svijet funkcionira. Postoji predložak prema kojem svi veliki i inspirativni lideri i organizacije bilo gdje u svijetu razmišljaju, djeluju i komuniciraju na isti način. Taj način je potpuno suprotan svim ostalima koji ne bilježe značajnije uspjehe. Ovu jednostavnu ideju nazvao je Simon zlatni krug.
Što je bit Zlatnog kruga?
ideja zlatni krug objašnjava zašto su neke organizacije i neki lideri sposobni nadahnuti kada drugi to nisu u stanju.
Svaka osoba ili organizacija zna ŠTO djela. Neki od njih znaju KAKO znaju, ali vrlo, vrlo malo njih uopće zna ZAŠTO rade ono što rade. Pod ZAŠTO ne znači ostvarivanje dobiti. Profit je uvijek samo rezultat.
ZAŠTO trebao biti odgovor na sljedeća pitanja:
- Koja je naša svrha?
- Što je naš cilj?
- U što vjerujemo?
- Zašto postoji naša organizacija?
- Zašto ujutro ustajemo iz kreveta?
- Zašto bi ikoga to trebalo zanimati?
Kao rezultat toga, način na koji razmišljamo, djelujemo i komuniciramo usmjeren je izvana prema unutra. Krenimo od najočitijih stvari prema manje očitim. Inspirativni lideri i organizacije, bez obzira na njihovo područje, oni misle, djeluju i komuniciraju od središta prema van.
Primjena načela Zlatnog kruga na primjer uspješnih i neuspješnih poduzeća
Kada bi Jabuka bio kao i svi ostali, njihov marketinška poruka mogao čitati ovako: Proizvodimo sjajna računala. Lijepo su dizajnirani, jednostavni za korištenje i jednostavni za korištenje. Želite li ga kupiti? Ovako većina nas komunicira.
Kažemo što radimo, kažemo kako smo drugačiji ili kako smo bolji i očekujemo određeno ponašanje, kupnju… Taj ustaljeni način razmišljanja možemo koristiti u bilo kojem području, ali ništa od toga nije inspirativno.
Evo kako Jabuka zapravo komunicira:
Sve što radimo, radimo da napravimo razliku status quo. Vjerujemo da je moguće razmišljati drugačije. Status quo činimo razliku stvarajući lijepo dizajnirane proizvode koji su jednostavni za korištenje i prilagođeni korisniku. Igrom slučaja – bavimo se proizvodnjom vrhunskih računala. Želite kupiti jedan?
Ovo zvuči potpuno drugačije, zar ne? Sada smo spremni kupiti njihovo računalo. Promijenjen je samo redoslijed danih informacija. Ovo dokazuje da ljudi oni ne kupuju ono što radimo, oni kupuju ZAŠTO to je ono što mi radimo.
Iako jest Jabuka računalna tvrtka, nakon ovoga bilo bi nam ugodno kupiti MP3 od njih ili telefon ili DVR. Svi konkurenti su jednako kvalificirani za izradu svih navedenih proizvoda, a tvrtka Jabuka ništa ih strukturno ne razlikuje.
Prije nekoliko godina, Gateway je ušao na tržište sa ravnog ekrana televizori. Potpuno su osposobljeni za ovu vrstu proizvodnje. Godinama prije toga su izrađivali ravnog ekrana monitori. Nitko nijednog nije kupio.
Dell počeo s prodajom MP3 playera i PDA uređaja. Njihovi proizvodi su zaista vrhunske kvalitete. I opet nitko ništa nije kupio. Kad bolje razmislimo, zašto bismo kupovali MP3 od računalne tvrtke? Ali i dalje to činimo svaki dan kupujući ih od Jabuka-a, jer kao što smo rekli – ljudi ne kupuju ono što radimo, već ono za što to radimo.
Cilj nije poslovati sa svima koji trebaju ono što imamo. Cilj je poslovati s onim ljudima koji vjeruju u ono što mi vjerujemo.
Evo kako je biologija uključena u ovo
Princip zlatnog kruga temelji se na principima biologije. Ako pogledamo presjek ljudskog mozga, vidjet ćemo da je podijeljen na 3 glavna dijela koji su u savršenoj korelaciji sa zlatnim krugom.
naše neokorteks odgovara razini ŠTO. Neokorteks je odgovoran za sve naše racionalne i analitičke misli, kao i za jezik. Dva središnja dijela čine naš limbički mozak. Limbički mozak odgovoran je za sve naše osjećaje, baš kao i za povjerenje i odanost. Također je odgovoran za svo ljudsko ponašanje, sve odluke, ali ne poznaje jezik.
Kada komuniciramo izvana prema unutraljudi mogu razumjeti velike količine kompliciranih informacija kao što su čimbenici, prednosti, činjenice i brojke. Ne pokreće ponašanje. Kada komuniciramo iznutra prema vanizravno se obraćamo kontrolnom dijelu mozga ponašanjea onda to ljudi racionaliziraju kroz opipljive stvari koje govorimo i radimo. Odatle dolaze instinktivne odluke.
Ako ne znamo ZAŠTO radimo ono što radimo, a sada znamo da ljudi reagiraju na to, pa kako očekujemo da ih natjeramo da glasaju za nas, da kupe nešto od nas ili da budu lojalni i žele biti dio onoga što radimo?
Cilj nije samo prodati ono što imamo ljudima kojima je to potrebno, već to prodati ljudima koji vjeruju u ono što mi vjerujemo. Isto tako, cilj nije samo zaposliti ljude koji trebaju posao, već zaposliti ljude koji vjeruju u ono što mi vjerujemo. Ako zaposlimo ljude samo zato što mogu raditi posao, oni će raditi za naš novac, ali ako zaposlite ljude koji vjeruju u ono što mi vjerujemo, oni će raditi za nas krvlju, znojem i suzama.
Braća Wright – Vođeni vizijom
Početkom 20. stoljeća u središtu pozornosti bila je utrka za razvojem zrakoplova s posadom. Mnogi od njih pokušali su razviti taj izum. Samuel Pierpont Langley imao sve što smatramo receptom za uspjeh, čak je dobio 50.000 dolara od vlade za izgradnju tog letećeg stroja. Novac nije bio problem.
S obzirom na to da je bio profesor na Harvardu i radio na institutu Smithsonianpoznavao je sve velike umove tog vremena. Angažirao je najbolje i najskuplje stručnjake. New York Times posvuda ga je pratio. I svi su mu bodrili. Pa opet, da li je netko čuo
Izvor: ( samoobrazovanje.rs / Coe.ba )