Pokrenuli ste novi posao, potrošili ste sva sredstva na opremu, namještaj, izlog, a ostalo vam je i nešto novca za izradu web stranice. Standardno, proračun je morao biti smanjen na marketing.
Skupljali ste informacije po internetu kako doći do besplatnog prometa, a čuli ste da je Facebook i Instagram oglašavanje još uvijek jeftino za naše tržište.
U preglednik upišite “Kako biti prvi na Googleu” i dobiti informaciju da je to moguće uz SEO. Sljedeći korak i najčešće postavljano pitanje je: „Koliko dugo će moja stranica biti uključena prva pozicija?”
Najčešći odgovor na ovo pitanje je “ovisi“, jer postoji više varijabli koje utječu na brzinu rangiranja: snaga vaše web stranice, konkurencija, proračun, vještine itd.
Google NIKADA nije otkrio svoju točnu formulu rangiranja i često ažurira svoj algoritam:
U 2018. napravio je 3234 izmjene – što je u prosjeku 8,9 dnevno.
Svakim poboljšanjem algoritam je postajao sve sofisticiraniji, što znači da je znatno teže rangirati se na Googleu bez obzira imate li staru ili novu domenu.
Međutim, odlučili smo dati mjerljiviji odgovor, nešto konkretnije nego što ovisi.
Koliko je važna starost domene?
Kao što možete vidjeti na grafu, prosječna starost prvih 10 domena je preko dvije godine, a stranica na prvoj poziciji je stara skoro 3 godine.
Kako radi Google pretraga?
Matt Cutts ga je snimio YouTube isječak koji jednostavnim riječima objašnjava kako funkcionira proces pretraživanja.
Što se događa kada pretražujete Google?
Google uzima vaš pojam za pretraživanje i pretražuje svoju bazu podataka s više od 200 pitanja.
- Koje stranice sadrže ključne riječi koje tražite?
- Koliko se ključnih riječi pojavljuje na stranici?
- Gdje je ključna riječ – naslov, URL, H1, H2, H3 itd.?
- Sadrži li stranica sinonime za ključnu riječ?
Zašto je važno biti u TOP 3?
Sve se radnje događaju na prvoj stranici Googlea. Google obrađuje nevjerojatnih 92% svih svjetskih online pretraživanja. Bing (2,45%), Yahoo (1,82%) i Baidu (0,95%) su sljedeći u usporedbi.
Međutim, samo dolazak na prvu stranicu SERP-ova neće vam pomoći da povećate stopu klikanja; morate biti na prvom mjestu kako biste privukli većinu svoje ciljane publike.
55% svih klikova odlazi na prva tri organska rezultata pretraživanja. Dakle, ne samo rangiranje, već i postizanje višeg ranga ono je čemu vaša tvrtka treba težiti.
Koliko je potrebno da budete prvi na Googleu?
Na ovo pitanje može se odgovoriti samo iz iskustva s prethodnim klijentima. No, konkurencija je sve jača i ovo iskustvo se vjerojatno neće odnositi na neke nove klijente koji će doći.
Kada SEO počinjete od nule, ne postoji tajna formula za rangiranje. Naše iskustvo je da stranice koje počinju s 0 puno, puno sporije daju rezultate (Studije slučaja). Nakon 6 mjeseci vidi se nešto veći pomak, dok nakon 9 mjeseci kontinuiranog rada Google web stranice nagrađuje dobrom posjećenošću i dobrim pozicijama. Da biste došli do samog vrha Google pretrage, morate raditi minimalno 12-15 mjeseci.
Stranice s jačom pozadinom mogu očekivati ozbiljnije rezultate za 4-6 mjeseci (TOP 3 u samo 40 dana).
Od svih čimbenika koji utječu na plasman, strpljenje je svakako najvažnije.
Kako ubrzati rangiranje na Googleu?
Rangiranje na Googleu nije jednostavno, pogotovo ako nemate proračun i vaša tvrtka nema veliku popularnost. Popularne tvrtke uvijek imaju brže rezultate u pozicioniranju na samom vrhu pretrage, jer imaju više povratnih veza i izravni promet. Linkove dobivaju organski zbog prepoznatljivosti brenda.
Neki će vam reći da je dovoljno napisati blog i čekati godinu dana. Naravno, blog je vrlo važan, ali nije dovoljan. Osim postova na blogu, potrebni su vam i linkovi.
Ako ste spremni čekati 6-12 mjeseci na rangiranje na Googleu (ponavljamo da na rangiranje utječe mnogo faktora), u nastavku pročitajte kako ubrzati proces rangiranja:
- Povećajte brzinu učitavanja vaše web stranice
- Prilagodite web stranicu mobilnim uređajima
- Odredite stranice za koje želite rangirati i optimizirajte svoj sadržaj za relevantne ključne riječi
- Pišite jedinstven, autoritativan i zanimljiv sadržaj koji stvarno pomaže korisniku
- Koristite vanjske veze za tvrdnje ili statistike koje koristite u svom sadržaju
- Povežite web mjesto s Google Search Consoleom
- Dobijte što više povratnih veza s kvaliteta stranice
- Uklonite prepreke i druge smetnje (skočne prozore, itd.) na početnoj stranici koje ometaju posjetitelje
- Iskoristiti Google oglašavanje kako biste povećali svoju stopu klikanja
Sretno na poretku!
Preporuka
- Kako davati i primati darove u poslovnom svijetu
- OSForensics – Detaljno analizirajte svoje računalo
- Kako naučiti svirati klavijaturu?
- Razvoj ličnosti: 6 utjecaja formalnog i neformalnog obrazovanja na razvoj ličnosti