Društvene mreže sada su toliko dobro uspostavljene da postoji temeljnih “Top 5” društvenih mreža koje se godinama nisu mijenjale.
Kao što ćemo vidjeti u ovom postu, najpopularnija web-mjesta za društveno umrežavanje uvelike se razlikuju u smislu korištenja u različitim zemljama i demografskim skupinama. Razmišljanje o tim razlikama u popularnosti različitih društvenih mreža doista je važno kada ciljate na određenu publiku.
Posebno je zanimljivo koliko se pojedine zemlje razlikuju po korištenju društvenih mreža, a iznenađuje činjenica da zapadne zemlje zapravo zaostaju u stupnju usvojenosti.
Treba napomenuti:
- Broj korisnika interneta u svijetu u 2018. iznosi 4,021 milijarda, što je 7% više nego prošle godine.
- Broj korisnika društvenih mreža u svijetu u 2018. iznosio je 3,196 milijardi, što je 13% više u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.
- Broj korisnika mobilne telefonije u 2018. iznosi 5,135 milijardi, što je 4% više nego prošle godine
Kada uspoređujemo najpopularnije društvene mreže, najbolje ih je promatrati prema aktivnom korištenju računa, a ne samo prema broju korisničkih računa. U ovom tekstu vidjet ćemo kako neke društvene mreže rastu brže od drugih, dok neke već počinju padati.
Najpopularnije društvene mreže
Kao što vidite, Facebook dominira, unatoč negativnoj medijskoj pompi, moramo priznati da će još dugo biti glavna društvena mreža. Nedavno su izašli s podatkom da imaju oko 2 milijarde mjesečno aktivnih korisnika i više od milijardu onih koji se dnevno logiraju na Facebook.
Statistike pokazuju da je Facebook Messenger, druga najpopularnija aplikacija za razmjenu poruka, odmah iza WhatsAppa.
YouTube
Iako nije klasična društvena mreža, Youtube se može prepoznati kao društvena mreža sama po sebi kao prvo internetsko mjesto za gledanje videa. Nakon Googlea, YouTube je druga najveća tražilica unatoč tome što je u vlasništvu Googlea.
Od glazbenih videa i filmova do vlogova, YouTube ima sve. YouTube je također lansirao premium opciju pod nazivom YouTube Red, koja uklanja sve reklame iz videa. Također sada nudi YouTube TV, uslugu prijenosa uživo.
Instagram je postao jedna od najpopularnijih društvenih mreža za dijeljenje fotografija. To je ultimativna društvena mreža za dijeljenje fotografija i kratkih videozapisa u stvarnom vremenu dok ste u pokretu.
Sada je čak i vodeća platforma za oglašavanje brendova, kao i Instagram Influencera, koji legitimno ostvaruju prihod putem mreže. Aplikacija je u početku bila dostupna samo za iOS platformu, kako je popularnost rasla proširila se na Android i Windows telefone, zajedno s web stranicom. Instagram je za milijardu dolara kupio Facebook 2012. godine.
Twitter je poznat kao mreža za mikroblogiranje u stvarnom vremenu gdje se prvo objavljuju vijesti. Većina korisnika voli ga zbog kratke poruke (sada 280 znakova).
Twitter je osnovan u ožujku 2006. godine, a osnivači su Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone i Evan Williams, a lansiran je u srpnju iste godine. Mreža je brzo stekla popularnost diljem svijeta.
U 2012. više od 100 milijuna korisnika objavilo je 340 milijuna tweetova dnevno, u 2013. to je bila jedna od najposjećenijih web stranica.
Twitter se dramatično promijenio tijekom godina, a danas ga korisnici uvelike kritiziraju jer funkcionira gotovo identično Facebooku. Osim integracije Twitter kartice, koja sada olakšava dijeljenje svih vrsta multimedijskih sadržaja u tweetovima, uskoro možemo očekivati i svoj vlastiti “Timeline”.
Snapchat
Snapchat je aplikacija koja je izuzetno napredna i bazirana je samo na mobilnim uređajima. To je jedna od najbrže rastućih mobilnih aplikacija.
Jedan od glavnih koncepata Snapchata je da su slike i poruke dostupne samo kratko vrijeme prije nego postanu nedostupne.
Aplikacija je evoluirala od svoje početne usredotočenosti na dijeljenje fotografija s osobe na osobu i trenutno sadrži Priče, 24-satni kronološki sadržaj, zajedno s Discoverom za brendove kako bi predstavili zabavu u kratkom formatu uz reklame. Od veljače 2018. Snapchat ima 187 milijuna aktivnih korisnika dnevno.
Linkedin je društvena mreža za profesionalce. Svatko tko treba uspostaviti veze kako bi unaprijedio svoje poslovanje i karijeru trebao bi biti na Linkedinu.
Profili su dizajnirani tako da izgledaju kao iznimno detaljni životopisi, s odjeljcima za radno iskustvo, obrazovanje, volonterski rad, certifikate, nagrade i sve druge relevantne informacije vezane uz vaš posao.
Korisnici mogu promovirati sebe i svoje poslovanje uspostavljanjem veza s drugim stručnjacima, interakcijom u grupnim raspravama, objavljivanjem oglasa za posao, prijavljivanjem za posao, objavljivanjem članaka i još mnogo toga.
Google+
Početkom ljeta 2011. Google+ postao je najbrže rastuća društvena mreža ikada. Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja s Google Buzzom i Google Waveom, pokušali su s Google+.
Nitko nije trebao još jedan klon Facebooka, pa je Google+ uvijek bio naširoko kritiziran kao društvena mreža koju nitko nije koristio.
Krajem 2015. razvijen je novi Google+ kako bi se stavio veći naglasak na svoje zajednice kako bi se platforma malo više razlikovala i postojećim korisnicima dala više od onoga što žele.
PREPORUKA
- Kako imati savršeno uređen vrt
- Pozitivno ozračje za učenje
- Kako da studentska soba bude uvijek uredna i čista
- Kako zaraditi novac online putem interneta
- Certificiranje za ISO standarde
- Recept za Krofne
- Trikovi za poziranje
- Najlakši čokoladni kolač