back to top
Naslovnica Blog Stranica 74

SEO optimizacija stranice

Digitalni marketing je odavno zavladao svijetom. Kupci danas pretražuju sve na internetu. SEO optimizacija stranice će vam osigurati prvu poziciju.

Život u modernom dobu kojim dominiraju suvremene tehnologije i novi načini marketinga, prodaje, kupnje i komunikacije donio je brojne promjene u svim sferama života koje su ujedno pratile potrebe suvremenog čovjeka. Jedna od stvari koja je došla s razvojem tehnologije, ali i načina prodaje i komuniciranja putem interneta je i ona koja se tiče digitalnog marketinga, a to je SEO optimizacija stranice.

Proces SEO optimizacije stranice

Cilj svakoga tko se bavi nekom vrstom poslovanja putem interneta je kontinuirani rast i razvoj. Jedan od načina da se to osigura je SEO optimizacija stranice za tražilice.

Taj proces zapravo podrazumijeva skup različitih procesa čijim objedinjavanjem i koordiniranim djelovanjem se određena stranica ili stranica dovode na što bolju poziciju u internet pretraživanju, a koja je izravno povezana sa što većim brojem relevantnih fraza.

seo optimizacija stranice
Kako izgleda proces SEO optimizacije stranice

Angažiranje digitalne agencije

Prvi korak svakoga tko se bavi online prodajom usluga ili robe, a želi ostvariti veći broj upita, što dovodi do većeg broja kupaca, jest odabrati odgovarajuću marketinšku agenciju koja će mu u tome pomoći. Na taj se način unapređuje poslovanje pravilnim pristupom i profesionalnim nastupom na internetu.

Individualni pristup i dugogodišnje iskustvo marketinške agencije pridonijet će pronalaženju najboljeg rješenja za ono što klijent želi u skladu s mogućnostima poslodavca i tržišta. Ako posao optimizacije stranica izvedeno na pravi i kvalitetan način, prednosti koje donosi su brojne.

pisanje sadržaja
Pisanje sadržaja i SEO optimizacija stranice

Zajedničkom analizom do boljih rezultata

Ozbiljna i kvalitetna marketinška agencija će svakog klijenta detaljno informirati o svim koracima koji su potrebni u provedbi ovog procesa. Na taj će način moći bolje razumjeti cijeli tečaj, ali ga i pratiti.

Prvi zadatak bit će usmjeren na detaljno istraživanje ključnih riječi koje su bliske poslovanje kojima se klijent bavi, izbor i izbor istih. Uz to dolazi i analiza konkurencije iz iste niše ili niše slične poslovanju klijenta, što je važno.

Ova dva koraka ujedno predstavljaju osnovu za izradu strategije rada. Na temelju njih sljedeći zadatak bit će usmjeren na stručnu procjenu hoće li se morati izraditi nova stranica ili će se SEO optimizacija stranice provesti na već postojećoj. Na temelju toga izrađuje se koncept web stranice.

Sukladno postojećim standardima, karakterističnim za ovaj proces, radi se na kreiranju ili doradi sadržaja na stranicama vezano uz nadopunu informacija o nekim ključnim stvarima (poput opisa za neke usluge, detaljnijih informacija o proizvodu i podjela na kategorije).

To dalje podrazumijeva korekciju svega što je bitno i o čemu ovisi tijek samog procesa.

kako odabrati pravi domen
SEO optimizacija stranice

OFF site SEO optimizacija stranice

U ovoj fazi zadatak profesionalaca je kreirati dolazne linkove na drugim stranicama koji na potpuno prirodan način vode do stranice klijenta, što SEO optimizacija stranice podrazumijeva.

To, s druge strane, utječe na bolje pozicioniranje na organskim pretragama u internetskim tražilicama, ali i povećanje relevantnih posjeta. To dalje dovodi do izravnog povećanja broja upita, ali i povećanja kupnje robe ili usluga klijenta. Osim toga, kontinuirano se stvaraju novi relevantni sadržaji koji su idealni za dijeljenje na društvenim mrežama, što također utječe na autoritet stranice.

Odlika pravih profesionalaca je da kontinuirano prate i analiziraju stranicu i pozicioniranje, čime se prate rezultati i učinci SEO optimizacije stranice, koji se konstantno poboljšavaju i nadograđuju.

PREPORUKA

Zašto certificiranje za ISO standarde?

0

Certificiranje za ISO standarde je sve popularnije kod nas ali postoji još mnogo tvrtki koje nisu upoznate važnošću ISO standarda.

Ako znate “tko kosi, a tko vodu nosi”, znači da se znate organizirati. I to je dobro, ali ne znači da ne možete biti bolji. Tome služi ISO standard, oni vas tjeraju da stalno idete naprijed, usavršavate se i stalno radite na sebi.

Možda onaj koji nosi vodu ne donese onoliko vode koliko je potrebno, pa to čini više puta i tako djeluje učinkovito, ali ne i učinkovito. Što će reći, čini pravu stvar, ali ne na pravi način.

certificiranje za iso standarde
Certificiranje za ISO standarde nije toliko komplicirano koliko mislite

U tvrtkama koje imaju ISO standarde, točnije one osnovne ISO 9001 standard točno se zna tko kosi, a tko vodu nosi. U takvom sustavu upravljanja kvalitetom postoji točna podjela uloga i odgovornosti zaposlenika. Jasno je naglašeno koji su točni koraci po kojima se svaki posao treba obaviti.

Kad imate ISO standarde, nema situacije da je čovjek donio kantu vode, ali u startu nije razumio potrebe i očekivanja zainteresiranih pa se zbunio i nije znao što s kantu. Spotaknuo se o neki članak zakona, neke odluke lokalnih vlasti…

Toga nema u uređenom sustavu gdje postoji ISO 9001:2015. Reda ima, jer ako nema reda i uređenog sustava, nema ni napretka. A konkurencija ne miruje, radi na svom uređenju, zar ne? Traži svoje mjesto pod suncem i svoj komad kolača. Dakle, nema vremena za gubljenje.

Želite li biti lider u poslu

Želite se usredotočiti na korisnike svojih proizvoda i usluga? Želite li korisnika učiniti zadovoljnim? Naravno da želiš. Pa, sve tvrtke imaju slične ambicije. Neću vam reći da će vam u tome pomoći ISO standardi, ali ću vas pustiti da sami zaključite.

Kupac je najvažniji u svemu, zar ne? Kakva je to tvrtka, ako korisnik vaših usluga ili proizvoda nije zadovoljan? Ako zaista želite zadovoljnog kupca onda su ISO standardi prava stvar za vas.

Pomoći će vam da definirate svoju politiku kvalitete, definirate uloge, odgovornosti i ovlasti i već ste na putu do uspjeha. Standardi će vam omogućiti da znate kamo ste otišli i mjeriti koliko ste daleko stigli. Ali to nije sve.

zašto certificiranje za iso standarde?
Vaša tvrtka treba da certificiranje za ISO standarde da bi bila još bolja

Certificiranje za ISO standarde pomaže u procjeni rizika i prilika

Norma koja se bavi kvalitetom ISO 9001 i polazište je cijelog sustava ISO normi pomoći će vam u procjeni rizika i prilika. Predvidite neplanirane događaje i osmislite plan mjera za smanjenje ili potpuno uklanjanje poslovnih rizika. Poduzmite mjere na vrijeme kako biste se pripremili za prilike koje se mogu pojaviti tijekom vašeg rada. Iskoristite ih i unaprijedite svoje poslovanje.

Nemojte tu stati jer ni jedno ni drugo ISO standardi oni tu ne staju. Provjerite kompetencije svojih zaposlenika jer o njima puno ovisi. Ako je potrebno, obučite ih i osposobite za obavljanje aktivnosti. Razvijajte ih, slušajte njihove želje za obrazovanjem. Takvi zaposlenici su ono što trebate jer će unaprijediti tvrtku. Svojim rastom dovest će do rasta tvrtke, a to je ono što Vama treba, zar ne?

Dodajte odgovarajuću tehničku podršku, infrastrukturu, dokumentaciju te ugodno i sigurno okruženje u kojem se odvija radni proces, imat ćete resurse koji vas čine jakim i konkurentnim na tržištu. A zna li itko bolje od vas kroz koje operativne procese se odvijaju vaše aktivnosti tijekom realizacije vaših proizvoda i usluga? Nitko!

zašto certificiranje za iso standarde?
Certificiranje za ISO standarde olakšava svakodnevno poslovanje

Napravite operativne procedure

Što točnije i preciznije opišete točan slijed aktivnosti, resurse potrebne za provedbu tih aktivnosti i potrebnu dokumentaciju koja će poduprijeti svaki korak postupka, to će svima biti lakše raditi.

Naravno, nitko nije savršen i ne zna sve. Stoga je logično da neke aktivnosti ne možete realizirati sami. Te procese ćete izvršiti vanjskim suradnicima. Trudite se da i ti procesi, u smislu kvalitete, budu kontrolirani jer je evidentno da uvijek želite najveću kvalitetu. ISO standardi se bave kvalitetom, tako da sve što vi ili netko drugi radi u vaše ime utječe na konačnu kvalitetu.

A sve za dobrobit korisnika vaših proizvoda i usluga, jer oni su razlog vašeg postojanja i razlog zašto „kanta“ s početka priče mora biti puna. Krajnji korisnik daje konačnu ocjenu kvalitete i govori je li zadovoljan kupnjom. Bez toga nema tvrtke. Zato ISO 9001:2015 standard ima poseban dio koji se bavi krajnjim korisnikom gdje se mjeri njegovo zadovoljstvo.

Ne jednom i nikad više, nego kontinuirano. Mjesec za mjesecom, godina za godinom. Treba stalno težiti poboljšanju procedura i zadovoljstvu korisnika, jer to je krajnji cilj – zadovoljan klijent.

zašto certificiranje za iso standarde?
Analiza poslovanja je mnogo lakša kada sprovedete certificiranje za ISO standarde

Zadovoljan klijent je veći prihod za tvrtku

Sigurno je da ne lutate besciljno poslovnim morima. Postavljate ciljeve kako bi oni znali kamo idete. Ako ne, prestanite sada. To je obavezna pretpostavka za uspjeh vaše tvrtke. Zato ISO standardi to naglašavaju. Ispravljaju vas, vraćaju na početak i tjeraju vas da definirate ciljeve tvrtke. Sve kreće od ciljeva. Ako imate ciljeve, znat ćete u kojem smjeru brod ide i moći ćete sve svoje napore usmjeriti u pravom smjeru.

Naravno, vaša tvrtka ide svojim tijekom, okružili ste se adekvatnom zakonskom regulativom, počeli ste sklapati poslove, dobivati ​​klijente i preuzimati nove ugovorne obveze. Vrijeme prolazi, a vi napredujete. I želite vidjeti gdje ste, koliko ste točno stigli. Želite vidjeti vuče li vas struja prema luci u kojoj ćete moći dobiti još više ugovora ili ćete završiti na stijenama.

zašto certificiranje za iso standarde?
Certificiranje za ISO standarde olakšava mjerenje napretka vaše tvrtke

Ako ne mjerite napredak nikada nećete znati dokle ste stigli

Stoga koristite ISO standarde kao dodatnu snagu, ili ako želite, kao dodatni motivator koji će vas tjerati/motivirati da budete bolji. ISO standardi zahtijevaju da mjerite i procjenjujete svoju izvedbu i procjenjujete svoje procese.

Kada znate koja vam je meta i koje vam je prolazno vrijeme, onda ste u prednosti jer možete na vrijeme reagirati i ispraviti pogreške ako ih ima. Tada vam je sigurno utočište zajamčeno. Ti upravljaš brodom.

Dok je brod još u pučini, provjerite je li svaka radnja u skladu s aktivnostima opisanim u postupcima koji ocrtavaju vaše procese. Ako je tako, pokušajte pronaći način da to učinite još boljim. Mnogo dnevnih malih promjena dugoročno će, prema zakonu velikih brojeva, dovesti do ogromnog poboljšanja. Stoga nastavite raditi, pronađite prilike za poboljšanje i poboljšajte svoje postupke.

Ukoliko bilo koje postupanje nije u skladu s aktivnostima opisanim u proceduri, odmah reagirati i primijeniti korektivnu mjeru kako bi se spriječile negativne posljedice takvog postupanja.

Dakle, uočite nesukladnost, svakako analizirajte i otkrijte njezin uzrok te spriječite daljnje pojavljivanje uzroka te nesukladnosti. Želite spriječiti da se isti problem ponovi u budućnosti jer želite riješiti problem jednom zauvijek. I tako stalno, iz dana u dan, poboljšavate sustav.

I naravno, prije ili kasnije, u tome ćete uspjeti. Uspjeli ste i etablirali ste se potpuno kontrolirani sustav upravljanja kvalitetom – Sustav upravljanja kvalitetom ili skraćeno QMS.Sve si dobro napravio. Nema više tužnih priča s otvaranja javnih nabava.

Niste dobili natječaj jer vam uvijek fali famoznih 5 ili 10 pondera koje dobivaju tvrtke koje su uvele ISO standarde. Nelogično je gubiti natječaje zbog tako jednostavne stvari koju možete dobiti za par tjedana. Zaista je potrebno samo nekoliko tjedana da sprevedete certificiranje za ISO standarde. Pokušajte prevladati posljednju prepreku na putu do uspjeha.

PREPORUKA

Umjetničke fotografije Amra Topić

Ako se složimo da ispunjen i sretan život imaju samo oni koji se trudom i radom trude nešto imati, onda se moramo složiti i da je upravo takav život Amra Topić.

Amra Topić trenutno živi i radi u Zagrebu. Izrađuje magistarski rad na temu “Vanjski dug BiH”. A kada se odmakne od svijeta kalkulacija, kamata i ekonomskih analiza, svojim kreativnim umom doprinosi razvoju kulture stvarajući neodoljive fotografske bajke. Umjetničkom fotografijom bavi se četiri godine.

Svojim fotografijama ispričala je stotine priča i izazvala bujice emocija, izlagala je u BiH i šire, osvajajući nagrade. Kaže da je jednostavna. Amra je jako pozitivna, voli čitati, putovati i veliki je gurman. U nastavku pročitajte intervju koji smo vodili sa Amrom i koji vam prenosimo:

Amra, ti si jedna od rijetkih žena koja je i poslovna žena i umjetnica u isto vrijeme, a znamo da fotografija i ekonomija nemaju ništa zajedničko, koliko jedna oblast trpi u odnosu na drugu?

Kada radite ono što volite i uživate u svom poslu, onda ništa nije teško. Istina je da uvijek nešto patim i da nemam dovoljno vremena da se posvetim ekonomiji i fotografiji koliko želim, ali nekako uvijek uspijem napraviti sve što zamislim i sve držati pod kontrolom. Organizacija je ključ uspjeha i mislim da je dovoljno jasno znati što želite. Oba životna poziva bila su moj osobni odabir i svakim sam danom sve sigurnija da sam odabrala najbolje što sam mogla.

amra-topić-1

Rekli ste da je fotografija najbolji životni poziv. Mislite li da bi vam život bio drugačiji da niste ono što jeste?

Rad je jedan od najvažnijih faktora koji nas definira. I zato sam sigurna da moj život ne bi bio kao do sada da sam se odlučila baviti nečim drugim jer kroz životna iskustva i aktivnosti kojima se bavimo gradimo sebe i podižemo samopouzdanje na višu razinu, te na taj način karakteriziramo i stvaramo sliku o sebi.

Ali mislim da bi bit mene kao osobe ostala ista jer jedino ispravno je truditi se raditi ono što radiš najbolje što znaš, bilo da si čistač ulica, doktor, fotograf ili što već. Ne volim polovične i prosječne stvari i sve što radim pokušavam napraviti najbolje što mogu.

amra-topić-2

Što vam je najveći motiv za rad i stvaranje na kulturnoj sceni kao umjetnici?

Novac definitivno ne, jer svi znamo da najmanje financijskih potpora ide kulturi, mislim na BiH i kulturnu scenu u BiH. Ali postoji nešto jače i ljepše od novca, a to “nešto” je najveća motivacija.

Fotografija mi daje puno energije i energije za sve ostale stvari u životu. Kroz fotografiju sam upoznala i naučila puno o sebi, o ljudima općenito. Jednostavno, ljubav koju dobivam kroz fotografiju je živa motivacija.

amra-topić-3

Svaka vaša serija fotografija ima svoju priču, je li neka serija ostavila traga na vašem radu i koja vam je serija bila najdraža?

Svaka serija ili projekt mi je jako bitan i svakom pristupam s ogromnom količinom ljubavi i truda. Ne mogu razlikovati, ali mogu reći da svaki projekt ima svoju težinu i nosi određenu poruku. Radila sam podvodne fotografije s prekrasnim modelima i lepršavim haljinama na temu “Plava laguna” i “Morska vila” te fotografije koje prenose priče iz bajki – Mali princ, Tajanstvena šuma, Crni blizanci, Sa o Roma, Dunja i mnoge druge.

Također, radila sam na projektima koji govore o ženi kao najljepšem biću na svijetu. Željela sam određenim fotografijama dokazati da je svaka žena lijepa i jedinstvena na svoj način. Rađeni su određeni projekti promocije rijeke Une i dr.

amra-topić-4

Postoji li određeno mjesto gdje niste, a htjeli biste fotografirati, i ako jeste, zašto?

Naravno da postoje. Nadam se da ću jednog dana otići na put oko svijeta i posjetiti određena mjesta koja me fasciniraju. Recimo, jako su mi privlačne zemlje daleke Afrike i sanjam da ću jednog dana imati izložbu s fotografijama i pričama koje sam tamo zabilježio. Volim putovati.

Možete li nam ukratko opisati što se sve krije iza finalne fotografije koju mi ​​promatrači imamo prilike vidjeti na internetu ili negdje na zidu?

Mogu samo reći da je to cijeli proces stvaranja u kojem sudjeluje niz ljudi. Od vizažista do frizera, asistenata itd. Svaki ozbiljan projekt zahtijeva ozbiljne ljude, tako da od odabira same lokacije, preko pripreme modela i na kraju do odabira i retuširanja fotografija, ima puno, puno posla. Čarolija stvaranja fotografije krije se u svim onim stvarima koje se nalaze iza objektiva.

amra-topić-5

Poruka za kraj?!

Lako je biti dobar u moru mediokriteta, biti izvanredan među najboljima, baviti se fotografijom ili nečim sasvim desetim. Budite najbolji što možete.

Zahvaljujemo se Amri što je s nama podijelila svoje prekrasne fotografije, a još mnogo toga možete pogledati na njenoj Facebook grupi, kao i na njenom 500px profilu.

amra-topić-6
amra-topić-7
amra-topić-8
amra-topić-9
amra-topić-10

amra-topić-11

Amra Topić (autoportret)

Preporuka

Keratitis (upala rožnice) – uzrok, simptomi, liječenje

0

Keratitis – uzrok

Keratitis odnosno upala rožnice je bolno upala koja zahvaća područje rožnice, te može biti uzrokovana infekcijom ili ozljedom oka. Najčešće su ovoj upali izloženi ljudi koji nose kontaktne leće.

Jedan od najčešćih uzroka je ozljeda oka, koji obično nastaje zbog uboda s oštrim predmetom u oko poput primjerice ubodom nokta, olovkom ili papirom u oko.

Kod osoba koje nose kontaktne leće, kod njih je najčešći uzrok  bakterijska infekcija, zato jer se na lećama i na kutijici od leća mogu skupiti bakterije, zbog čega je bitno održavati dobru higijenu kada su u pitanju kontaktne leće.

Također, virusna infekcija može uzrokovati keratitis, a on nastaje uslijed obične prehlade ili vodenih kozica.

Parazite možete pokupiti ako plivate da se opustite  u slatkovodnim vodama poput jezera i rijeke, a osobe koje nose leže trebaju pripaziti.

Do gljivične infekcije može doći uslijed teške ogrebotine na oku ili ako su vam leće bile kontaminirane, no to se jako rijetko događa. Isto tako, do upale rožnice može doći zbog manjka vitamina A u organizmu kao i zbog suhoće oka.

keratitis
Što uzrokuje keratitis?

Koji su simptomi?

Početni simptomi za upalu rožnice su slični simptomima konjunktivitisa, a to su osjetljivost oka, nadražene i crvene oči, svrbež oka, te osjećaj kao da imate nešto u oku, a ne možete vidjeti što je to.

Također, osim ovih simptoma, mogu se pojaviti i ovi drugi simptomi, a to su natečenost oka i kapaka, mutan vid, suzne oči, te pojava iscjedaka iz oka. Bitno je da kada primijetite bilo koje od ovih simptoma, da se odmah javite svojem oftalmologu, kako biste otkrili na vrijeme upalu rožnice i krenuli s liječenjem.

Što se tiče liječenja, postoje nekoliko načina kako se on liječi, a sve zapravo ovisi o tome koji je točan uzročnik, zbog čega i je bitno da odete na pregled kod svojeg oftalmologa kako biste saznali koji je uzrok upale i koje vam opcije predstoje kada je u pitanju njegovo liječenje. U nastavku ćemo vam reći na koje sve načine se tretira upala rožnice.

keratitis
Važno je da se na vrijeme javite vašem liječniku ako osjetite navedene simptome.

Kako izgleda liječenje Keratitisa?

Svaki keratitis se na drugačiji način liječi, ovisno o tome koji je uzrok upale rožnice. Ukoliko je uzrok bakterijska infekcija, tada se upala rožnice najčešće liječi uz pomoć antibakterijskih kapi koji se uzimaju u kombinaciji s antibioticima koji se uzimaju kroz usta.

Ukoliko je uzrok gljivična infekcija, tada uzimate kapi za oči i antifungicidne tablete.

Dok s druge strane, za virusnu infekciju uzimate antivirusne tablete kao i antivirusne kapi za oči. Ako imate akantamebna upala, nažalost, ona se veoma teško liječi te kod ove infekcije klasični tretman liječenja  nema utjecaja.

U takvoj situaciji gdje propisana terapija nema efekta, i ako dođe do trajnog oštećenja rožnice, tada je jedino rješenje transplantacija rožnice.

No, ne brinite, jako rijetko dođe do situacije gdje bi vam trebala transplantacija rožnice, te se u većini slučajeva upala rožnice lako riješi kroz primjenu kapi za oči i tableta.

Kada vam se pojave prvi simptomi koji ukazuju na moguću upalu rožnice, obratite se svojem oftalmologu kako biste što prije se riješili upale.

keratitis

Šta je Infektivni keratitis?


Liječenje infektivnog keratitisa varira, ovisno o uzroku infekcije.

Bakterijska upala rožnice – Za blagi bakterijski keratitis, antibakterijske kapi za oči mogu biti sve što vam je potrebno za efikasno liječenje infekcije. Ako je infekcija umjerena do teška, možda ćete morati uzimati oralne antibiotike da biste se riješili infekcije.

Gljivični keratitis – Keratitis uzrokovan gljivicama obično zahtijeva antifungalne kapi za oči i oralne antifungalne lijekove.

Virusna upala rožnice – Ako virus uzrokuje infekciju, antivirusne kapi za oči i oralni antivirusni lijekovi mogu biti efikasni. Ostali virusi trebaju samo potpornu njegu kao što su umjetne suze.

Acanthamoeba keratitis – Upala koja je uzrokovana sićušnim parazitom acanthamoeba može biti teško liječiti. Koriste se antibiotske kapi za oči, ali neke infekcije acanthamoebama su otporne na lijekove.

Teški slučajevi acanthamoeba keratitisa mogu zahtijevati transplantaciju rožnjače.

Ako upala ne reaguje na lijekove ili ako uzrokuje trajno oštećenje rožnjače koje značajno narušava vaš vid, vaš liječnik može preporučiti transplantaciju rožnice.

Komplikacije

Potencijalne komplikacije keratitisa uključuju:

  • Hronična upala rožnjače i ožiljci
  • Hronične ili rekurentne virusne infekcije vaše rožnjače
  • Otvorene rane (čir na rožnjači)
  • Privremeno ili trajno smanjenje vida
  • Sljepoća

Izdvajamo za Vas:

Što je EBIT ?

0

Što je ebit? To je operativna dobit pokazatelj je profitabilnosti koji sugerira koliko je profitabilno poslovanje društva iz redovnog poslovanja a prije obračuna poreza i kamata.

S obzirom da u izračunu EBIT nisu uključeni trošak kamata i porez, ovaj pokazatelj fokusiran je isključivo na sposobnost društva da generira profit od redovnog poslovanja, zanemarujući pritom varijable kao što su porezni teret i struktura kapitala. U nastavku pročitajte više o ovom pokazatelju profitabilnosti, njegovom izračunu i važnosti.

što je ebit definicija
Što je ebit i kako raditi izračun ebita

Izračun pokazatelja EBIT

S obzirom na strukturu Računa dobiti i gubitka iz kojeg se derivira EBIT, ovaj pokazatelj može se izračunati na dva načina, ovisno o smjeru kretanja izračuna.

Prvi način, i onaj češće korišteni, je da se od poslovnih prihoda društva oduzmu trošak prodane robe („COGS“ili „Cost of goods sold“) i operativni troškovi (plaće zaposlenika, trošak najma, trošak marketinga, trošak intelektualnih usluga, trošak amortizacije, i drugi operativni troškovi).

Drugi način izračuna EBIT kao polazišnu točku uzima neto dobit na samom dnu računa dobiti i gubitka. Neto dobit društva se uvećava za trošak poreza, a zatim i za trošak kamata te se na taj način derivira pokazatelj EBIT.

Niti jedan od ovih izračuna nije pravilniji ili točniji od drugog, oba izračuna su primjenjiva i korištena u današnje vrijeme, te oba izračuna daju identičan rezultat profitabilnosti poslovanja.

što je ebit ?
Što je EBIT ?

Važnost pokazatelja EBIT

Zarada prije kamata i poreza mjeri dobit društva generiranu iz redovnog poslovanja što ju čini sinonimom za operativnu dobit. Ovaj pokazatelj profitabilnosti iznimno je koristan jer pomaže vlasnicima društva, menadžmentu, ali i investitorima definirati sposobnost društva da generira profitabilno poslovanje, podmiruje dugove koji dospijevaju, te financira tekuće poslovanje.

Ovaj pokazatelj profitabilnosti također može biti koristan potencijalnim investitorima koji uspoređuju više različitih društava s različitim poreznim tretmanima i situacijama.

EBIT služi kako bismo mogli identificirati operativnu dobit bez uvođenja poreza u analizu, tj. može koristiti potencijalnim investitorima u slučaju da oni uspoređuju profitabilnost poslovanja dvaju ili više društava unutar iste industrije a s različitim poreznim stopama.

(svog ili tuđih) koja posluju u kapitalno intenzivnoj industriji (značajne razine dugotrajne imovine u bilanci). Dugotrajna imovina je fizička imovina (nekretnine, postrojenje i oprema i dr.) koja se u pravilu najčešće financira dugom.

Primjer uporabe EBIT a

Na primjer, društvo koje se bavi proizvodnjom automobilskih dijelova kapitalno je intenzivno društvo jer moraju financirati postrojenje i opremu za proizvodnju automobilskih dijelova. Posljedično, društva unutar kapitalno intenzivnih industrija mogu imati manje ili više duga u usporedbi s drugim društvima unutar iste industrije.

Kao rezultat toga, društva bi imala manji ili veći trošak kamata u usporedbi jedna s drugom. Ovdje nam je koristan pokazatelj EBIT jer pomaže investitorima i vlasnicima da analiziraju operativno poslovanje i potencijal zarade društva bez da su u analizu uključili trošak kamata koji može dati iskvarenu sliku o uspješnosti poslovanja društva.

sto je ebit
Što je EBIT ?

Ograničenja pokazatelja EBIT

Kao što je u prethodnom dijelu teksta spomenuto, u izračun pokazatelja EBIT uključena je i amortizacija društva što može dovesti do različitih rezultata prilikom usporedbe društava u različitim granama industrije.

Naime, u slučaju da investitor uspoređuje društvo koje u svojoj bilanci ima značajne iznose dugotrajne imovine s društvom koje ima malo dugotrajne imovine, trošak amortizacije uvelike bi naštetio financijskoj slici društva s značajnim iznosom materijalne imovine jer bi, posljedično, i sama amortizacije bila velika.

Također, društva sa značajnom količinom duga imati će i visok iznos troška kamata. S obzirom da EBIT uklanja trošak kamata, tj. ne uključuje trošak kamata u izračun, na taj se način prikazuje napuhani potencijal dobiti društva što može rezultirati iskrivljenom financijskom situacijom društva koje je predmet analize.

Upravo zbog raznih nedostataka velikog broja financijskih pokazatelja, niti jedan financijski pokazatelj, pa tako niti EBIT, ne bi trebalo zasebno proučavati bez da se u analizi ne uključe i razni drugi pokazatelji. Samo kroz izračun i analizu raznih financijskih pokazatelja društva može se dobiti jasna slika o njegovom poslovanju.

Iako sam pokazatelj EBIT nije težak za izračunat, pravilna interpretacija njegovog značenja i iznosa u pojedinim situacijama može uvelike promijeniti odluke menadžmenta o smjeru kretanja poslovanja društva ili ambicije potencijalnog investitora u analizirano društvo.

PREPORUKA

Društvene mreže: 7 najpopularnijih društvenih mreža

0

Društvene mreže sada su toliko dobro uspostavljene da postoji temeljnih “Top 5” društvenih mreža koje se godinama nisu mijenjale.

Kao što ćemo vidjeti u ovom postu, najpopularnija web-mjesta za društveno umrežavanje uvelike se razlikuju u smislu korištenja u različitim zemljama i demografskim skupinama. Razmišljanje o tim razlikama u popularnosti različitih društvenih mreža doista je važno kada ciljate na određenu publiku.

Posebno je zanimljivo koliko se pojedine zemlje razlikuju po korištenju društvenih mreža, a iznenađuje činjenica da zapadne zemlje zapravo zaostaju u stupnju usvojenosti.

Treba napomenuti:

  • Broj korisnika interneta u svijetu iznosi 4,021 milijarda, što je 7% više nego prošle godine.
  • Broj korisnika društvenih mreža u svijetu u iznosi 3,196 milijardi, što je 13% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
  • Broj korisnika mobilne telefonije u iznosi 5,135 milijardi, što je 4% više nego prošle godine

Kada uspoređujemo najpopularnije društvene mreže, najbolje ih je promatrati prema aktivnom korištenju računa, a ne samo prema broju korisničkih računa. U ovom tekstu vidjet ćemo kako neke društvene mreže rastu brže od drugih, dok neke već počinju padati.

Najpopularnije društvene mreže

Facebook

Kao što vidite, Facebook dominira, unatoč negativnoj medijskoj pompi, moramo priznati da će još dugo biti glavna društvena mreža. Nedavno su izašli s podatkom da imaju oko 2 milijarde mjesečno aktivnih korisnika i više od milijardu onih koji se dnevno logiraju na Facebook.

Statistike pokazuju da je Facebook Messenger, druga najpopularnija aplikacija za razmjenu poruka, odmah iza WhatsAppa.

YouTube

Iako nije klasična društvena mreža, Youtube se može prepoznati kao društvena mreža sama po sebi kao prvo internetsko mjesto za gledanje videa. Nakon Googlea, YouTube je druga najveća tražilica unatoč tome što je u vlasništvu Googlea.

Od glazbenih videa i filmova do vlogova, YouTube ima sve. YouTube je također lansirao premium opciju pod nazivom YouTube Red, koja uklanja sve reklame iz videa. Također sada nudi YouTube TV, uslugu prijenosa uživo.

Instagram

Instagram je postao jedna od najpopularnijih društvenih mreža za dijeljenje fotografija. To je ultimativna društvena mreža za dijeljenje fotografija i kratkih videozapisa u stvarnom vremenu dok ste u pokretu.
Sada je čak i vodeća platforma za oglašavanje brendova, kao i Instagram Influencera, koji legitimno ostvaruju prihod putem mreže. Aplikacija je u početku bila dostupna samo za iOS platformu, kako je popularnost rasla proširila se na Android i Windows telefone, zajedno s web stranicom. Instagram je za milijardu dolara kupio Facebook 2012. godine.

društvene mreže
Najpopularnije društvene mreže

Twitter

Twitter je poznat kao mreža za mikroblogiranje u stvarnom vremenu gdje se prvo objavljuju vijesti. Većina korisnika voli ga zbog kratke poruke (sada 280 znakova).

Twitter je osnovan u ožujku 2006. godine, a osnivači su Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone i Evan Williams, a lansiran je u srpnju iste godine. Mreža je brzo stekla popularnost diljem svijeta. U 2012. više od 100 milijuna korisnika objavilo je 340 milijuna tweetova dnevno, u 2013. to je bila jedna od najposjećenijih web stranica.

Twitter se dramatično promijenio tijekom godina, a danas ga korisnici uvelike kritiziraju jer funkcionira gotovo identično Facebooku. Osim integracije Twitter kartice, koja sada olakšava dijeljenje svih vrsta multimedijskih sadržaja u tweetovima, uskoro možemo očekivati ​​i svoj vlastiti “Timeline”.

Snapchat

Snapchat je aplikacija koja je izuzetno napredna i bazirana je samo na mobilnim uređajima. To je jedna od najbrže rastućih mobilnih aplikacija. Jedan od glavnih koncepata Snapchata je da su slike i poruke dostupne samo kratko vrijeme prije nego postanu nedostupne. Aplikacija je evoluirala od svoje početne usredotočenosti na dijeljenje fotografija između osoba i trenutno sadrži Priče, 24-satni kronološki sadržaj, zajedno s Discoverom, kako bi robne marke predstavile zabavu u kratkom formatu uz reklame. Od veljače 2018. Snapchat ima 187 milijuna aktivnih korisnika dnevno.

Linkedin

Linkedin je društvena mreža za profesionalce. Svatko tko treba uspostaviti veze kako bi unaprijedio svoje poslovanje i karijeru trebao bi biti na Linkedinu. Profili su dizajnirani tako da izgledaju kao vrlo detaljni životopisi, s odjeljcima za radno iskustvo, obrazovanje, volonterski rad, certifikate, nagrade i sve druge relevantne informacije vezane uz vaš posao.

Korisnici mogu promovirati sebe i svoje poslovanje uspostavljanjem veza s drugim stručnjacima, interakcijom u grupnim raspravama, objavljivanjem oglasa za posao, prijavljivanjem za posao, objavljivanjem članaka i više.

Google+

Početkom ljeta 2011. Google+ postao je najbrže rastuća društvena mreža ikada. Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja s Google Buzzom i Google Waveom, pokušali su s Google+.

Nitko nije trebao još jedan klon Facebooka, pa je Google+ uvijek bio naširoko kritiziran kao društvena mreža koju nitko nije koristio. Krajem 2015. razvijen je novi Google+ kako bi se stavio veći naglasak na svoje zajednice kako bi se platforma malo više razlikovala i postojećim korisnicima dala više od onoga što žele.

Još sadržaja za vas