Odabir poslovne lokacije nije nešto što se može učiniti na brzinu – to je ključni korak u pokretanju poslovanja
Poslovna lokacija vaše tvrtke jedna je od najvažnijih odluka koje ćete donijeti. Bilo da pokrećete vlastiti posao ili internetsku trgovinu, izbori koje napravite mogu utjecati na vaše poreze, zakonske zahtjeve i prihod.
8 čimbenika koje treba uzeti u obzir pri odabiru poslovne lokacije
Odabir poslovne lokacije nije nešto što se može učiniti na brzinu – to je ključni korak u pokretanju poslovanja. Prvo, lokacija tvrtke koju odaberete ovisit će o vrsti tvrtke kojom upravljate.
Poslovni parkovi, trgovački centri, profesionalne zgrade i drugi dizajnirani su kako bi zadovoljili specifične potrebe različitih poduzeća. Ako se, na primjer, širite s online poslovanja na fizičku djelatnost, vaše će potrebe biti puno drugačije nego ako ste računovođa koji želi proširiti svoje poslovanje i dovesti nove klijente.
Strategija poslovne lokacije zahtijeva planiranje i istraživanje te spremnost da se temeljito istraže sve vaše mogućnosti. Pomoću ovih korisnih savjeta možete pronaći najbolje mjesto za lociranje svojeg poslovanja u razvoju.
Nakon poslovne lokacije doalzi kreiranje poslovnog plana, a zatim i marketing plana koji je potreban vašem poslovanju.
Odlučite se o vrsti poslovne lokacije
Evo pet uobičajenih tipova poslovnih lokacija, ali kreativnije opcije, poput coworking prostora, stalno se pojavljuju. Budite u potrazi za ovim i drugim vrstama stranica koje bi odgovarale vašim specifičnim potrebama.
- Rad od kuće – Ako radite od kuće, ali trebate više prostora, razmislite o preseljenju u novi dom ili nadogradnji postojećeg doma kako biste stvorili uredski prostor koji vam je potreban.
- Maloprodaja – Ne ograničavajte se na izloge i trgovačke centre u središtu grada. Također možete pronaći maloprodajni prostor u zračnim lukama, stambenim zgradama itd.
- Mobilno poslovanje – Prije su jedine tvrtke koje su se selile bili cirkusi i festivalski prodavači. No danas s čitačima mobilnih kartica vaš restoran može dodati lokaciju kamiona s hranom u roamingu, a vaša rabljena knjižara može otvoriti novu prodavnicu u blizini plaže.
- Poslovni poslovni prostor – Komercijalni uredski prostori nude fleksibilnost za još veći rast u budućnosti, ali su obično najbolji za tvrtke koje se ne oslanjaju na veliki promet potrošača.
- Industrijska lokacija – Ako se bavite proizvodnjom ili distribucijom, imat ćete posebne potrebe i vjerojatno ograničen izbor kada je u pitanju otvaranje nove lokacije. Industrijske lokacije potrebne su tvrtkama kojima su potrebne velike količine skladišnog prostora, tvrtkama koje trebaju pristup glavnim prometnim pravcima ili tvrtkama koje mogu proizvoditi zagađivače kao dio proizvodnog procesa.
U gotovo svakom slučaju, gdje možete locirati svoju tvrtku bit će diktirano lokalnim propisima o zoniranju u vašoj zajednici. Nemojte potpisivati dok ne budete sigurni da je legalno za vas raditi na željenoj lokaciji.
Provjerite je li lokacija tvrtke unutar vašeg proračuna
Naravno, jedan od vaših glavnih prioriteta bit će pronalaženje lokacije koja odgovara proračunu vaše tvrtke. Međutim, to nije sve što trebate ispitati kada je u pitanju novac.
Često postoje i drugi troškovi specifični za lokaciju koje treba uzeti u obzir osim kupoprodajne cijene ili mjesečne najamnine.
Gotovo svaka lokacija ima različite skrivene troškove koje trebate uzeti u obzir: renoviranja, komunalne nadogradnje, razne poreze i ekonomske poticaje. Čak i mobilne tvrtke moraju uzeti u obzir troškove dozvole i licenciranja vozila pri odabiru nove poslovne lokacije.
Uzimanje u obzir svega navedenog pomoći će vam da napravite promišljen izbor za svoju sljedeću poslovnu lokaciju. Prije nego što se bilo čemu posvetite, svakako razgovarajte s drugim vlasnicima tvrtki u tom području kako biste bili sigurni da im odgovara lokacija.
Iako nikada ne možete predvidjeti hoće li nova lokacija biti uspješna, možete istražiti što je više moguće unaprijed kako biste bili sigurni da je najbolja dostupna za vaše rastuće poslovanje.
Razmotrite svoju marku
Imajte na umu svoju robnu marku kada razvijate strategiju lokacije svoje tvrtke i tražite opcije. Na primjer, vjerojatno ne biste željeli smjestiti svoju novu lokaciju za uredske potrepštine točno usred luksuzne trgovačke četvrti s buticima.
Isto tako, vrhunski restoran možda neće tako dobro proći u središtu sveučilišnog grada ili ruralnog područja, gdje su gosti navikli trošiti manje novca na hranu.
Razmislite o prodavačima i dobavljačima
Morat ćete osigurati lokaciju koja vam olakšava povezivanje s prodavačima i dobavljačima; u protivnom biste mogli doživjeti značajna kašnjenja ili česte probleme s razinama zaliha. Kada razmatrate svoje mogućnosti, zapitajte se koja vam lokacija olakšava i jeftinije dolazi do sirovina koje su vam potrebne za rad.
Najbolje lokacije su u gradovima koji imaju izlaz na autocestu ili kroz koje prolaze glavne autoceste, iako u BiH nemamo zadovoljavajuću mrežu cestovne infrastrukture.
Pronađite sigurno mjesto
Posao u kojem se osjećate sigurno i zaštićeno ne treba podcjenjivati. Osim vaše sigurnosti i sigurnosti vaših zaposlenika, vodite računa i o sigurnosti vašeg poslovanja.
Ovo je posebno važno za tvrtke sa zalihama robe koje mogu biti izložene većem riziku od provale i krađe ili ako ćete često sami voditi posao noću.
Idite tamo gdje postoji potražnja
U idealnom slučaju, želite osigurati poslovnu lokaciju koja nije zasićena vašom konkurencijom. Potražite područja gdje je vaša potražnja za proizvodom ili uslugom velika ili gdje je vaša konkurencija relativno niska.
Ako je ikako moguće, poželjet ćete se proširiti na lokaciju gdje su druge tvrtke u bloku komplementarne, kako biste osigurali da se vaša tvrtka uklapa u lokalno tržište.
Razmislite o zapošljavanju
Ako namjeravate zapošljavati zaposlenike i menadžere za svoju tvrtku, trebali biste biti sigurni da otvarate u području gdje postoji dobar pristup javnom prijevozu ili gdje će potencijalni zaposlenici biti privučeni.
Pronalaženje visokokvalitetnih zaposlenika ključno je za vaš poslovni uspjeh, stoga isplanirajte svoju lokaciju na kojoj zaposlenici žele raditi.
Potražite lokacije s mogućnostima parkiranja
Bez obzira na to koliko je vaš posao atraktivan, dovoljno parkinga trebalo bi biti ključno pitanje. Ima li vaša poslovna lokacija pogodan parking ili će vaši klijenti morati platiti parking—i hoće li biti voljni?
Ako je plaćeno parkiranje vaša jedina opcija, također biste trebali razmotriti nudi li vaša tvrtka validaciju. I ne zaboravite na svoje zaposlenike ovdje – i njima će trebati mjesto za parkiranje.
PREPORUKA
- Kako izabrati pravi domen
- Kako poboljšati pamćenje
- Zašto certificiranje za ISO standarde?
- Opis za Instagram biografiju + 150 ideja kako napisati dobru biografiju
- Najjače nuklearno oružje ikada detonirano