back to top

Razgovor za posao ~ kako ostaviti najbolji dojam?

Razgovor za posao izazovan je korak na putu do zaposlenja, zahtijeva dobro promišljanje o tome kako ćete se predstaviti budućem poslodavcu, ali nikako vas ne treba plašiti. Razumljivo je da postoji zabrinutost, međutim, već ste svojim radnim životopisom privukli pažnju tvrtke i sada su na potezu vaše komunikacijske vještine, poznavanje poslovnog bontona, informiranost o tvrtki i prijeko potrebno samopouzdanje. Kako biste smanjili stres, trebate se dobro pripremiti jer će vas tako malo toga moći iznenaditi. Nemoguće je znati svako pitanje koje će biti postavljeno u intervjuu, ali možete pogoditi opće teme i imati grubu ideju o odgovorima.

Informirajte se o tvrtki koja vas poziva na razgovor

Napravit ćete veliku grešku ako o tvrtki saznate tijekom samog razgovora za posao. Poslodavac očekuje da ste dobro upoznati s njegovim poslovanjem i da je to, između ostalog, vaš motiv da se prijavite na dano radno mjesto. Poželjno je biti zainteresiran za tvrtku, cijeniti njihov način rada, ali pretjerano izražavanje entuzijazma može biti uvredljivo i djelovati umjetno. Primanje plaće ne smije biti glavni motiv za zapošljavanje. Poslodavac želi čuti da ćete uložiti energiju u postizanje ciljeva za koje se oni kao tvrtka zalažu. Pokažite da ste najbolja osoba za posao i da vas trebaju.

razgovor za posao ~ kako ostaviti najbolji dojam?

Pitanja koja postavljate poslodavcu trebaju ostaviti dojam da ste dobro informirani o radu tvrtke. Nikad ne pitajte ono što ste mogli saznati na internetu. Također, ne biste trebali postavljati pitanja o bonusima, popustima na proizvode tvrtke koje zaposlenici mogu dobiti, pauzama za ručak ili mogućnosti ranijeg odlaska s posla određenim danima.

Pokažite da poznajete pravila poslovnog bontona

Točnost je visoko cijenjena u poslovnom svijetu. Stoga na dogovoreni sastanak treba doći 10 do 15 minuta ranije. Prvi dojam koji ostavimo može biti presudan za dobivanje posla. Savjetuje se da na privatnom planu nastojimo djelovati zadovoljno, a poslovno uspješno. To se postiže neagresivnim osmijehom, jasnim rečenicama bez previše razglednica, usmjerenošću na temu razgovora, kao i govorom tijela. Lupkanjem stopalima, pucketanjem prstima, žvakanjem žvakaće gume i drugim neprikladnim pokretima šaljemo nepovoljnu poruku o sebi.

Ma koliko vanjski izgled ne bi trebao biti presudan čimbenik na razgovoru za posao, briga o osobnoj higijeni, odjeći, obući i frizuri pokazuje poslodavcu da smo uredni, pedantni, pa čak i poštujemo svoje sugovornike.

Što odjenuti za poslovni intervju?

Kao što nećemo slati isti životopis na različite natječaje za posao, vodit ćemo računa o tome čime se tvrtka bavi, te istaknuti kompetencije i vještine relevantne za određeno zanimanje, tako se nećemo na sve razgovore za posao odijevati identično. U sklopu priprema za intervju informirat ćemo se o misiji, povijesti, ali i naizgled manje važnoj temi, načinu odijevanja zaposlenika te tvrtke.

razgovor za posao

Dress code bit će opušteniji u malim tvrtkama s pomlađenim timom, dok će se nešto ozbiljnije odijevanje očekivati ​​na sastancima u velikim profesionalnim tvrtkama. Odjeća koju nosimo, ako je adekvatna, donijet će nam potrebno samopouzdanje.

Ako su uvjeti odijevanja nešto zahtjevniji, muškarac bi trebao nositi jaknu i hlače, džemper, košulju ili oba komada zajedno ako je jako hladno. Uvijek se preporučuju siva, tamnoplava i bijela kravata jer se ti uzorci najbolje kombiniraju. Cipele trebaju biti sive, crne ili smeđe. Posebno treba pripaziti da odjeća bude ispeglana i da sve što nosite bude besprijekorno čisto. Ako u ormaru nemate odijelo svoje veličine, odjenite se pristojno i prikladno, imajući na umu sve ostale savjete koje smo naveli.

razgovor za posao

Za dame je izbor odjeće nešto veći. Bluza i poslovne hlače, kao i poslovna suknja, nepogrešivi su odjevni komadi za ovakvu priliku. Preporučuju se cipele neutralne boje s diskretnom petom.

Kada je riječ o tvrtkama s manje formalnim pravilima, također trebamo pokazati značajnu dozu ozbiljnosti svojom odjećom. Muškarcima kravata neće biti potrebna, no košulja, hlače i cipele neka budu dio outfita. Žene se mogu odlučiti za veste, košulje, suknje ili hlače bez mnogo napadnih ukrasa i nešto neutralnijih boja. Jarko nalakirani nokti, ogromne naušnice i previše nakita su nepoželjni. Savjetuje se prekrivanje tetovaža i nenošenje piercinga, kao i malo laganog parfema.

Što ponijeti i kako se ponašati?

Ne bi bilo loše da sa sobom imate i uredski materijal kako ga ne biste morali tražiti od ispitivača. Poželjno je sa sobom imati posjetnice, dok su osobni dokumenti obavezni. Podrazumijeva se da mobitel mora biti isključen. Zahvalnost ispitivaču na vremenu koje vam je posvetio ostavit će pozitivan dojam. Na postavljena pitanja treba odgovarati kratko, iskreno i promišljeno, uz kratke pauze. Trebali biste sjediti ravno, ali ne napeto.

Preturanje po stolu sugovornika ili zavirivanje u njegove papire prkosi dobrim normama poslovne kulture. Odgovori na pitanja trebaju se odnositi isključivo na buduće zanimanje, dok o privatnom životu ne treba govoriti. Osoba preko puta možda samo želi vidjeti vašu reakciju na pitanja koja nisu povezana s poslom. Preporuča se prirodan kontakt očima, ali kada je mehanički, može se činiti neprikladnim. S vremena na vrijeme treba pogledati pripremljene papire, ali nikako na sat ili kroz prozor. Druga će strana smatrati da niste dovoljno zainteresirani za razgovor.

Kad intervju završi, jednom frazom možete izraziti želju, ali ne i zahtjev, da budete zaposleni u toj organizaciji. Na samom kraju dolazi stisak ruke i napuštanje prostorije sigurnim, odmjerenim korakom.

Kako govoriti o sebi?

Kada vas na razgovoru za posao pitaju o vašim jakim i slabim stranama, nije dovoljno reći da ste marljivi ili prijateljski nastrojeni. Ove tvrdnje potrebno je ilustrirati pričama. Zlatno pravilo je, međutim, ne gasiti se. Kad nabrajate slabosti, odmah dopunite rečenicu tvrdnjom da radite na njihovom prevladavanju, kao i kako to radite.

Razgovor za posao putem interneta ili telefona

Nema velike razlike između razgovora uživo ili putem audiovizualnih komunikacijskih platformi na daljinu. Više-manje vrijede ista pravila odijevanja i pripreme za intervju. Iako ste kod kuće, ne smijete se previše opustiti. Trebali biste upozoriti ukućane na sastanak koji ćete imati kako ih nitko ne bi ometao. Prije sastanka potrebno je provjeriti kvalitetu kamere i mikrofona te izgled prostorije iz koje zovete. Ako je sastanak na stranom jeziku i ne koristite ga kontinuirano, važno ga je obnoviti i uvježbati prije razgovora. Ozbiljnost i profesionalnost očekuju se i tijekom telefonskog razgovora, koji je znatno rjeđi od ostalih, ali je moguć posebno u prvom krugu selekcije kandidata.

Ponašajte se kao profesionalac. Osjećajte se kao da ste prava osoba za posao koji želite raditi i budite sigurni. Predstavite sliku o sebi poslodavcu koji će vas preporučiti. Ne zaboravite da je prvi dojam vrlo bitan, a da kasnije, kada se odluče za vas, činjenice s razgovora možete pokazati iu praksi.

The post Razgovor za posao ~ kako ostaviti najbolji dojam? appeared first on Reši Lako.

resilako.com