back to top
Naslovnica Blog Stranica 4

Jesu li poduzetnici takvi rođeni ili rade na tome?

Živjeli smo u najvećoj eri lažnih poduzetnika. To je bilo bum koja je trajala 5-6 godina, kada je novac bio lako dostupan svima (mnogi su to zvali era jednoroga). Tada su svi osjetili da mogu postati poduzetnici.

Ljudi su vjerovali da prikupljanje nekoliko milijuna dolara za posao znači da su uspješni poduzetnici.

Ali činjenica je da mnogi takvi poslovi nikada neće uspjeti i da previše tvrtki osnivaju ljudi koji nisu poduzetnici. Devet od deset pokretanje-ova propadne, dok osam od deset poduzetnika propadne u prvih 18 mjeseci poslovanja.

Kako se gospodarstvo stezalo, ove su vrste poslovanja počele propadati. Neka od tih poduzeća spojena su s drugima, ali to rijetko znači da zapravo mogu zaraditi.

Veliki tvrtka A lansira, propadne, investitori izgube novac i sada rade za velikog tvrtka B. Označava se kao akvizicija, ali stvarnost je puno drugačija.

Poslovni sustav koji govori Ako čitate o tome i marljivo radite, uspjet ćeTo više nema smisla. Kako ćemo to popraviti?

Trebali biste naučiti više o poduzetništvu kao vještini i talentu te saznati što je potrebno za pokretanje i vođenje uspješne tvrtke.

Mnogi ljudi misle da je poduzetništvo vještina koja se može razviti, ali to baš i nije točno.

Rođen s talentom

Ako netko odigra nekoliko utakmica košarke, to ne znači da je automatski spreman za NBA. No čini se da isto razumijevanje vještina i talenata ne vrijedi kada govorimo o poduzetništvu.

Previše poduzetnika i ljudi koji su preko noći odlučili samo postati poduzetnici u zadnjih 5 godina to očekuju nešto što samo tako mogu naučiti.

Svi znamo koliko NBA igrači naporno rade na svojim vještinama kako bi ih doveli do profesionalne razine. Vježbaju svaki dan, godinama. Ali također smo svjesni njihovog talenta i atletske građe s kojom su rođeni.

Zamislite da je NBA otvorila audicije za svakoga tko želi postati NBA igrač i svima poželjela dobrodošlicu u ligu. Tako se odnosimo prema poduzetnicima i start-up kulturi. Netko se pojavi na audiciji i automatski ga zovu poduzetnikom.

Zašto ne primijeniti istu perspektivu, način na koji gledamo na talente i vještine naših najboljih sportaša, na način na koji podučavamo poduzetništvo?

Baš kao i najbolji sportaši na svijetu, poduzetnici koji grade uspješne tvrtke dolaze iz slične vrste. Imaju poduzetnički DNK što im omogućuje da adekvatno unaprijede svoje poslovne vještine. Činjenica je sljedeća: Poduzetnici se rađaju, a ne postaju.

Naravno, svatko može maksimizirati neke svoje vještine, ali to ga ne mora nužno učiniti uspješnim u tome. Na satovima pjevanja možemo maksimizirati naše pjevanje, ali to nas ipak može učiniti samo prosječnim pjevačem.

Jednostavno, s tim talentom se moramo roditi.

Osobine i vještine poduzetnika

Koje su karakteristike i vještine dobrog poduzetnika? Koji su faktori koji čine dobrog poduzetnika?

Da biste bili košarkaška zvijezda, morate biti visoki, brzi, atletski građeni i igrati dobro. Ali osobine velikog poduzetnika više su apstraktne ili iluzorne nekome tko studira poduzetništvo i poslovanje.

poduzetnik

Postoji 5 glavnih značajki:

1. Sposobnost prodaje

Sposobnost da nešto prodate apsolutno je neophodna za poznavanje poslovanja na bilo kojoj razini. Bilo da počinjete od nule ili ste izvršni direktor agencije za talente, trebao bi znati kako zaključiti prodaju.

2. Čip u tebi

A ovo dolazi u dva oblika. Ako ste rođeni u siromašnoj obitelji, više ste gladni uspjeha od onih koji su rođeni u bogatoj obitelji. Ili je obrnuto: Ako ste rođeni u bogatstvu, imate priliku dokazati da vam ono ne treba i da možete uspjeti sami.

U oba slučaja, neki čip može vas gurnuti do krajaposebno zbog količine sati i energije potrebne za uspješno poslovanje.

3. Neovisan duh

Biti poduzetnik znači oslanjati se na sebe i ni na koga drugog. Na kraju dana, morate biti 100% sigurni u svoj izbor da budete poduzetnik. Morate moći vjerovati sebi i svojoj intuiciji.

4. Razumijevanje potrošača i njegove pažnje

Zuckerberg je fantastičan primjer kako netko stvarno razumije i trguje pozornosti potrošača. On je to uspio sa svojim proizvodom: Facebook-om.

Nastavio je identificiranjem i pobjedom Instagram. Vidio je priliku u Snapchat. Nije samo važno znati gdje je pozornost potrošača upravo sada, nego također u kojem smjeru ide.

5. Strpljenje

Ovo može biti spor i usamljen uspon do vrha. Ako je strpljenje osobina koju trenutno ne posjedujete, razviti ga koliko je god moguće.

Svatko je rođen s nekom sposobnošću. Postoji nevjerojatan broj poduzetnika koji mogu zaraditi velike novce radeći za sebe i vodeći male e-trgovina –ovi za svoje osobne interese.

Ali budimo jasni o poduzetnicima i njihovim poslovima: Za to postoje razine. Što se više penjete i što više posao raste, to su ulozi veći. Tada sve više ljudi ovisi o poduzetniku i njegovim poslovnim odlukama.

Naravno, svatko može voditi posao, ali samo 25% najboljih će zapravo izrasti u tvrtke vrijedne više milijuna dolara sa više od jednog zaposlenog.

Najvažnije je imati talent i određene vještine da biste došli do toga. Pravi poduzetnici takvi se rađaju i to dokazuju napornim radom. Samo nekolicina ljudi ima ono što je potrebno za vođenje posla vrijednog milijun dolara.

Kako gledate na poduzetništvo? Što mislite koje su vještine potrebne za to? Mislite li da se na tome može raditi?

Izvor


samoobrazovanje.rs

Kako urediti nokte kod kuće?

Želite da Vaši nokti uvijek izgledaju lijepo i uredno, a da savršen izgled postignete sami kod kuće? Potrebno je posvetiti se svojim noktima i njegovati ih, ali i tretirati ih na pravi način. Nakon što se uvježbate, uz nekoliko trikova naučit ćete se brinuti o sebi i raditi manikuru kod kuće bez plaćanja skupih kozmetičara.

U nastavku vam donosimo neke smjernice koje će vam pomoći da uredite nokte kod kuće.

Pripremite nokte i nanesite bazu

kako urediti nokte kod kuće?

Glavna stvar u pripremi noktiju je nanošenje baza za nokte, a pravilno nanošenje može značajno utjecati na kvalitetu i trajnost vaše manikure. Početak svake manikure trebao bi biti temeljito čišćenje noktiju. To uključuje uklanjanje svih tragova starog laka za nokte.

Nakon čišćenja, oblikujte nokte pomoću turpija za nokte, bilo da preferirate kvadratni, ovalni, okrugli ili drugi oblik. Turpijanje noktiju ne samo da daje željeni oblik, već i uklanja sve hrapavosti ili oštre rubove koji mogu uzrokovati pucanje ili cijepanje.

Koristeći fini brusni papir za poliranje noktiju, nježno zagladite površinu noktiju za uklanjanje svih neravnina ili grebena, što će osigurati glatku podlogu za nanošenje baze.

Prije nanošenja baze nanesite ulje za zanoktice za omekšavanje okolne kože, sprječava pucanje i potiče zdrav rast noktiju.

Baza za nokte služi kao zaštitni sloj između nokta i gel laka. Nanesite tanak, ravnomjeran sloj i ostavite da se potpuno osuši prije nanošenja boje. Kad nanosite podlogu, pazite da to radite u tankim slojevima.

Odaberite bazu koja odgovara vašem tipu noktiju, bez obzira jesu li skloni pucanju ili lomljenju. Postoje različite formule osmišljene za jačanje ili hidrataciju noktiju.

Dajte bazi dovoljno vremena osušiti prije nanošenja boje. To ne samo da pomaže boljem prianjanju boje, već i smanjuje mogućnost gužvanja ili razmazivanja.

Neke baze za nokte također se mogu koristiti kao završni sloj za dodatnu zaštitu laka za nokte i dodatni sjaj.

Lijepo oblikujte nokte

kako urediti nokte kod kuće?

Odaberite oblik noktiju koji odgovara obliku vaših ruku i prstiju. Ako niste sigurni kako oblikovati nokte i koji će vam nokti najbolje stajati, evo nekoliko smjernica. Ovalni nokti su klasični i uvijek dobar izbor, četvrtasti nokti su idealni za duže prste sa širim pločama nokta, dok bademasti ili šiljasti oblici mogu vizualno produljiti prste. Razmislite o svojim dnevnim aktivnostima; na primjer, ako često radite rukama, kratki i ovalni ili četvrtasti oblici mogu biti praktičniji.

Ti koristiš kvalitetna datoteka za nokte s finim vlaknima kako biste izbjegli oštećenje nokta. Isturpijajte nokte u jednom smjeru kako biste spriječili raslojavanje i oštećenje. Počnite od bočne strane nokta i turpijajte prema sredini za najbolje rezultate.

Pravilno održavanje zanoktica ključno je za zdrav izgled noktiju. Upotrijebite štapić za zanoktice s vrhom pamuka ili gumeni potiskivač zanoktica kako biste ih lagano gurnuli unatrag. To pomaže u sprječavanju infekcija i potiče zdrav rast noktiju. Redovitim održavanjem zanoktica također se sprječava zadebljanje i neuredan izgled noktiju.

Nikada nemojte rezati zanoktice jer to može povećati rizik od infekcije i upale. Ako su kožice ispucale ili tvrde, one su najbolje tretirati uljem za zanoktice i hidratantne kreme.

Dajte svojim noktima s vremena na vrijeme odmor kako bi mogli “prodahnuti” i oporaviti se, ali i ojačati.

Pravilno oblikovanje i održavanje noktiju kod kuće nije samo to poboljšava njihov estetski izgledveć igra veliku ulogu u očuvanju njihovog zdravlja i sprječavanju problema kao što su lomljenje, pucanje i raslojavanje.

Postupno nanesite proizvode na nokte

Ključ uspjeha u savršeno uređenim noktima leži u metodičnosti, strpljenju i oprezu tijekom svake faze procesa. Za početak, nakon što ste pripremili nokte i osušili bazni lak, spremni ste za nanošenje gela. Važno je da dobijete pravu količinu gela na četkici. Previše gela može dovesti do neravnomjerno sušenjedok premalo gela može rezultirati neujednačenom bojom.

Počnite primjenjivati tanke gel baze, pažljivo izbjegavajući kožicu i strane nokta. Držite kist pod blagim kutom i razmažite laganim potezima gel lak za nokte od baze nokta prema vrhu. Ako želite jaču boju, nanesite nekoliko tankih slojeva, svaki sloj pažljivo osušite lampom.

Stavite ruku pod UV/LED lampu da osušite gel. Svaki sloj treba sušiti prema specifikacijama proizvođača, što je obično oko 30-60 sekundi za LED lampe ili do 2 minute za UV lampe. Pravilno sušenje ključan je za trajnost i sprječava ljuštenje laka.

Nakon što se boja osuši, nanesite završni sloj gela. Ovaj sloj će zaštititi boju, dodati izvanredan sjaj i produžiti postojanost manikure. Pažljivo nanesite tanak sloj završnog gela, pazeći da je cijeli nokat pokriven, uključujući i vrhove noktiju.

Ako imate višak gela ili gel dođe na kožu, upotrijebite drveni štapić umočen u njega aceton. Pažljivo uklonite višak gelapazeći da ne oštetite bazne slojeve gela ili prirodni nokat.

Slijedite ove korake i savjete kako biste postigli dugotrajne, sjajne nokte koji izgledaju kao da su napravljeni u salonu. Uz malo vježbe, postat ćete majstor u uređivanju noktiju kod kuće i bit će to zanimljivo raditi u slobodno vrijeme!


beleske.com

Tvrtke koje vladaju svijetom ~ za koje zapravo znate?

Jeste li se ikada zapitali koje tvrtke vladaju svijetom? U nastavku ćete dobiti odgovor na pitanje s popisom najuspješnijih svjetskih korporacija.

Kako je lijepo živjeti u 21. stoljeću u kojem ne morate ići u lov da biste sebi i svojoj obitelji priskrbili hranu.

Puno je lakše imati razne tvrtke, tržnice i trgovine koje će sve to učiniti umjesto nas i servirati nam hranu na čistom tanjuru.

S modernim načinom života naravno dolazi i veliki biznis, vrtače novca i korporacije, što dovodi i do teorija zavjere koje govore o nekim kompanijama koje vladaju svijetom.

Od hrane koju unosimo u svoje tijelo do papira u boji koji nazivamo “novac”, netko upravlja našim svakodnevnim životom, a nije nam uvijek jasno tko je zapravo glavni: mi ili onaj netko?

tvrtke koje vladaju svijetom
Tvrtke koje vladaju svijetom

COMCAST

Ako živite u Americi, vjerojatno ste upoznati ili ste barem čuli za tvrtku COMCAST. Također je vrlo vjerojatno, ako ste Amerikanac, da koristite njihove usluge u svom domu. No, većina ljudi, pa i njihovi korisnici, nisu svjesni o kakvom se divu radi.

Comcast Corporation je američka telekomunikacijska tvrtka. Comcast se smatra najvećom tvrtkom za emitiranje i kabelsku televiziju na svijetu.

Ova korporacija “gomila” bogatstvo posjedujući i emitirajući poznate kabelske kanale NBCUniversal, Telemundo, MSNBC, CNBC, USA Network, NBCSN, E!, The Weather Channel, The Golf Channel, MLB Network, NHL Network i bezbroj drugih kanala.

Comcast također posjeduje Hollywood “velikih 6”.onda od strane Working Title Films, studija Universal Animation, Universal Interactive, Universal Pictures International i Universal Studios Home Entertainment. Također, nedavno su kupili i Studio za animaciju Dream Workspoznat po filmu “Shrek”, za ogromnih 3,8 milijardi dolara.

I to ne bi bilo sve. Comcast zapravo posjeduje i tvrtku XFINITY, kao iu SAD-u vrlo popularan lanac biletarnica pod nazivom “Fondango”, koji nudi ulaznice za sve važne filmske i zabavne događaje. Također, Comcast je suvlasnik i Universal Studios Hollywood iz Los Angelesa, Universal Orlando Resort iz Floride, Universal Studios Japan nalazi se u Osaki, Japan i Universal Studios Singapur iz Singapura.

Prema procjeni tržišne vrijednosti, Comcast ima vrijednost od 147 milijardi dolara i donosi godišnju dobit od 8,4 milijarde.

tvrtke koje vladaju svijetom
Tvrtke koje vladaju svijetom

PEPSICO

Sa sjedištem u New Yorku, PepsiCo posjeduje gotovo sve grickalice koje ste probali ili gazirane napitke koje ste popili. Zaista, prošećete li supermarketom, gotovo na svakoj polici naići ćete na brend grickalica u vlasništvu ove tvrtke.

Kad su pića u pitanju, PepsiCo je Coca-Colin najveći rival (i to dosta govori o tome).

Za razliku od Coca-Cole, koja je svoju poziciju na tržištu “zacementirala” globalno prepoznatljivim brendom pića, PepsiCo je više eksperimentirao.

I isplatilo se. Ova tvrtka zarađuje puno više zahvaljujući svojim brendovima grickalica koji im donose zaradu od milijardu dolara.

NESTLE

Možete li pogoditi koliko brendova hrane posjeduje ova multinacionalna švicarska kompanija? Pogodi. 500? 1000? 2000?

Nestle posjeduje ukupno 8500 brendova prehrambenih proizvoda u više od 80 zemalja svijeta. Ova činjenica čini Nestle najvećom prehrambenom tvrtkom na svijetu.

Za mnoge Nestleove proizvode, poput peruanskog brenda D’Onofrio ili portugalskog brenda kave Buondi, vjerojatno niste čuli. No, sigurno ste čuli za mnoge njihove marke ili ste ih koristili. Nebrojeni proizvodi sa poznatim prefiksom “Nes” u svom nazivu: Nesquik, Nestea, Nespresso itd.

Međutim, ono na što Nestle doista ima monopol jest poznata esencija života, voda. Nestle posjeduje punionice vode diljem svijeta, od Amerike do Italije i Mađarske.

Ako putujete svijetom i kupujete flaširanu vodu, velika je vjerojatnost da će zarada od te boce otići Nestleu.

Prema Forbes procjena vrijednosti tvrtke Nestle na tržištu je 92 milijarde dolara uz dobit od 9,4 milijarde dolara koju je ovoj tvrtki priskrbilo samo tržište čokolade.

tvrtke koje vladaju svijetom
Tvrtke koje vladaju svijetom

KRAFT HEINZ

Izvorno dvije odvojene tvrtke, Kraft i Heinz udružile su snage 2015. kako bi stvorile savez vrijedan 46 milijardi dolara! Kraft Heinz posjeduje niz brendova hrane poznatih diljem SAD-a i svijeta.

Neki od njih su na primjer Oscar Mayer, Velveeta, Kool-Aid, Jell-O, Philadelphia, Lunchables, Planters, Maxwell House. I, naravno, poznati blue-box mac ‘n’ cheese koji svi znaju iz filma Sam u kući.

Izvan SAD-a ova je tvrtka manje prisutna, no ne treba zanemariti njihov “masni” udio u svjetskim supermarketima.

SAUDI ARAMCO

Naftne kompanije vladaju svijetom. Svi su vidjeli film Bit će krvi. No jeste li znali koja tvrtka zapravo vlada svijetom?

Saudijska državna kompanija Saudi Aramco najveća je naftna kompanija, a brojke o kojima govorimo kada je riječ o ovoj kompaniji su više nego nevjerojatne.

Vrijednost naftne kompanije Saudi Aramco procjenjuje se na 2,5 trilijuna dolara. Trilijun! To znači da ova tvrtka ima četiri puta veću vrijednost od Applea.

Netko je jednom rekao da se ništa ne može usporediti s državnom naftnom kompanijom. Čak je gotovo nemoguće odrediti vrijednost takve tvrtke.

Vrijednost Saudi Aramca temelji se na činjenici da tvrtka proizvodi više nafte od bilo koje druge tvrtke u istoj industriji.

Proizvode 10,3 milijuna barela dnevno, više nego dvostruko više od ruskog konkurenta Rosnefta (druge najveće tvrtke).

Prema određenim podacima, ova tvrtka u svojim rezervama ima 261 milijardu barela nafte, a SAD od ove kompanije kupuje oko milijun barela dnevno!

No, iako ova tvrtka zarađuje nevjerojatno puno novca, gotovo cjelokupna dobit je u rukama države. Ova tvrtka plaća 93 posto poreza zemlji u kojoj 87 posto državnog proračuna čini novac dobiven od nafte.

ICBC

Biste li vjerovali da vam kažemo da je kineska banka najmoćnija na svijetu? Prije nekoliko godina sigurno ne biste, ali danas?

Vjerojatno nam vjerujete.

Početkom 2017. Industrial and Commercial Bank of China iznenadila je svjetske bankare kada je proglašena najvrjednijim bankarskim brendom na svijetu.

Kineska banka već godinama raste po stopi od nevjerojatnih 32% godišnje. Procijenjena na 48 milijardi dolara, ova banka u svojoj “blagi” drži oko 2,95 bilijun dolara. Kapital je ono što ovu banku čini vodećom u svijetu.

Iznenađen? Bankari uvijek znaju što rade, bilo da žive u SAD-u, Švicarskoj ili Kini.

Preporuka:

  • Bezalkoholni kokteli – recepti za ljetno osvježenje!
  • Lucidni snovi: Znate li što su i kako ih izazvati?
  • Bilje – koristan hobi ili potencijalni posao?
  • Kako napraviti Gmail račun? 5 jednostavnih koraka
  • Prehrana i muška plodnost, 5 namirnica koje biste trebali izbjegavati
  • Zašto je korejska kozmetika dobra?
  • Najčudniji, najluđi i najstrašniji tretmani ljepote na svijetu

resilako.com

Home-based biznis ideje za žene

U današnje vrijeme, sve više žena odlučuje se za pokretanje vlastitog poslovanja iz udobnosti svojeg doma.

Razlozi za ovakvu odluku su brojni – od potrebe za fleksibilnošću radnog vremena koja omogućava usklađivanje profesionalnih obaveza s obiteljskim životom, do želje za ostvarenjem vlastitih poslovnih ambicija.

Home-based biznis nudi širok spektar mogućnosti, a u nastavku istražujemo ideje koje bi mogle biti posebno privlačne ženama koje traže inspiraciju za pokretanje vlastitog posla.

Online trgovina

Jedna od privlačnih mogućnosti za mnoge žene je pokretanje online trgovine. S razvojem tehnologije i sve većim brojem dostupnih platformi za e-trgovinu, nikada nije bilo lakše započeti vlastiti online biznis.

Žene koje imaju strast prema modi, nakitu, ručno rađenim proizvodima ili bilo kojem drugom tipu robe mogu lako postaviti vlastitu web trgovinu i početi prodavati proizvode kupcima širom svijeta.

Ovaj posao omogućava kreativni izraz, kao i mogućnost izgradnje snažnog branda koji odražava osobne vrijednosti i estetiku.

home-based biznis ideje za žene
Home-based biznis ideje za žene

Online seminar

Za one koje imaju stručno znanje ili strast prema određenom području, kreiranje online tečajeva ili radionica može biti izuzetno isplativo.

Bilo da se radi o podučavanju stranih jezika, vještina digitalnog marketinga, umjetnosti, kuhanja ili bilo koje druge vještine, online edukacija postaje sve popularnija.

Ova ideja ne samo da omogućava fleksibilnost i rad od kuće, već pruža i priliku za pomoć drugima u učenju i razvoju novih vještina.

Home-based biznis ideje za žene – Virtualni asistent

Usluge virtualne asistencije također predstavljaju odličnu priliku za žene koje su organizirane i imaju dobre komunikacijske vještine.

Mnoge tvrtke i poduzetnici traže pomoć u upravljanju dnevnim zadacima, uključujući upravljanje e-poštom, rasporedima, društvenim mrežama i drugim administrativnim obavezama.

 Kao virtualni asistent, moguće je raditi s više klijenata i izgraditi uspješan posao nudeći svoje usluge iz udobnosti vlastitog doma.

Blog ili YouTube kanal

Pokretanje bloga ili YouTube kanala može biti još jedan izvrstan način za izgradnju home-based biznisa.

Sadržaj koji je informativan, zabavan ili inspirativan privlači široku publiku, a uspješni blogeri i YouTuberi mogu ostvariti prihod kroz oglašavanje, sponzorstva i prodaju vlastitih proizvoda ili usluga.

Osim financijske koristi, ovaj tip poslovanja nudi i priliku za izgradnju osobnog branda i povezivanje s ljudima sličnih interesa.

Za žene koje uživaju u kuhanju ili pečenju, pokretanje poslovanja povezanog s hranom iz vlastitog doma može biti ispunjavajuće i profitabilno.

Od pokretanja catering servisa, pripreme obroka na narudžbu, do prodaje domaćih kolača ili zimnice, postoji mnogo načina kako transformirati strast prema kuhanju u uspješan posao.

Osim što omogućava kreativni izraz kroz hranu, ovakav posao može doprinijeti i jačanju lokalne zajednice nudeći zdrave i domaće proizvode.

home-based biznis ideje za žene
Home-based biznis ideje za žene

Influencer marketing

Influencer marketing postao je jedan od ključnih elemenata digitalne marketinške strategije za brendove koji žele povećati svoju vidljivost, angažman i prodaju u digitalnom svijetu.

Ova vrsta marketinga koristi utjecaj pojedinaca koji imaju velik broj pratitelja na društvenim mrežama kako bi promovirali proizvode, usluge ili brendove.

U suštini, influenceri služe kao most između brendova i njihovih ciljanih tržišta, pružajući autentične preporuke koje mogu utjecati na odluke o kupovini njihovih pratitelja.

Jedan od glavnih razloga za popularnost influencer marketinga jest njegova sposobnost da doseže specifične demografske skupine na način koji tradicionalni mediji ne mogu.

Influenceri često imaju usko definiranu nišu ili područje interesa, poput mode, tehnologije, ljepote, zdravlja, putovanja, ili gastronomije, što omogućava brendovima da ciljano komuniciraju s publikom koja je izrazito zainteresirana za njihove proizvode ili usluge.

Za brendove, suradnja s influencerima može rezultirati povećanjem svijesti o brendu, poboljšanjem percepcije brenda, povećanjem prometa na web stranici i, u konačnici, povećanjem prodaje.

Međutim, uspjeh ovakve vrste marketinga ovisi o odabiru pravog influencera, čija je publika relevantna za brend i čije vrijednosti se poklapaju s vrijednostima brenda. Pored toga, važno je da suradnja izgleda što autentičnije, jer publika cijeni iskrenost i transparentnost.

Unatoč njegovim prednostima, influencer marketing nosi sa sobom i određene izazove. Jedan od izazova jest mjerenje povrata investicije (ROI).

home-based biznis ideje za žene
Home-based biznis ideje za žene

Dok je relativno jednostavno pratiti klikove i konverzije koje generiraju influenceri, teže je mjeriti dugoročni utjecaj na brend.

Osim toga, postoji rizik od suradnje s influencerom čije se ponašanje ili izjave mogu negativno odraziti na percepciju brenda.

Unatoč tim izazovima, influencer marketing nastavlja rasti i razvijati se. S pojavom novih platformi i alata za analizu, brendovi imaju sve više mogućnosti za pronalaženje i suradnju s influencerima koji najbolje odgovaraju njihovim ciljevima.

Također, razvijaju se novi oblici suradnje, poput dugoročnih partnerstava umjesto jednokratnih kampanja, što omogućava izgradnju jače veze između brenda, influencera i njihove publike.

Za influencere, ovaj trend znači da više nisu samo promoteri proizvoda, već postaju pravi partneri brendovima u kreiranju sadržaja koji rezonira s njihovom publikom.

To uključuje sudjelovanje u razvoju proizvoda, osmišljavanje kampanja i kreiranje sadržaja koji pruža stvarnu vrijednost njihovim pratiteljima.

Sve više, influenceri se prepoznaju kao kreativci koji mogu pružiti jedinstvene uvide i ideje koje pomažu brendovima da se istaknu u pretrpanom digitalnom prostoru.

S druge strane, publika danas očekuje više od influencera s kojima se povezuju. Pratitelji traže autentičnost, transparentnost i iskrenu komunikaciju.

Ne žele samo gledati kako se proizvodi promoviraju; oni traže sadržaj koji je informativan, zabavan i koji donosi vrijednost.

To stvara pritisak na influencere da ostanu vjerni svojim vlastitim vrijednostima i istovremeno zadovolje očekivanja svoje publike i brendova s kojima surađuju.

Pogledajući u budućnost, influencer marketing će vjerojatno nastaviti evoluirati. S promjenama u tehnologiji, algoritmima društvenih mreža i preferencijama publike, brendovi i influenceri će se morati prilagođavati kako bi ostali relevantni.

Uključivanje umjetne inteligencije, virtualne stvarnosti i drugih tehnologija moglo bi otvoriti nove mogućnosti za stvaranje još angažiranijih i personaliziranih marketinških kampanja.

Ovaj oblik marketinga predstavlja dinamičan i izazovan segment digitalnog marketinga koji nudi velike mogućnosti za brendove, influencere i njihove publike.

Ključ uspjeha leži u izgradnji autentičnih, transparentnih i dugoročnih odnosa koji donose korist svim uključenim stranama.

Dok se digitalni pejzaž nastavlja mijenjati, influencer marketing ostaje ključan alat za brendove koji žele izgraditi snažnu prisutnost i ostvariti stvarni utjecaj u digitalnom svijetu.

home-based biznis ideje za žene
Home-based biznis ideje za žene

Affiliate marketing

Affiliate marketing se izdvojio kao jedan od vodećih načina za ostvarivanje online prihoda, nudeći priliku pojedincima i poduzećima da zarađuju promovirajući proizvode ili usluge drugih.

Ako ste novi u affiliate marketingu, možda se pitate odakle početi i kako možete generirati prihod koristeći ovaj kanal. Ovaj vodič će vas provesti kroz temelje affiliate marketinga i pokazati vam put prema zaradi.

Razumijevanje što je affiliate marketing i što on uključuje prvi je korak. U svojoj suštini, kao affiliate marketar, vaša je uloga promovirati proizvode ili usluge nekog drugog preko vlastite web stranice, bloga, ili društvenih mreža.

Kada neko obavi kupovinu putem vašeg affiliate linka, vi zarađujete proviziju. Vaša je dužnost privući i uvjeriti potencijalne kupce da kliknu na vaše affiliate linkove i realiziraju kupnju.

Da biste započeli, ključno je odabrati odgovarajući affiliate program. Na tržištu postoji mnoštvo mreža i programa koji nude širok spektar proizvoda i usluga.

Vaš izbor programa ovisi o vašim interesima, ciljanoj publici, te tipu proizvoda koje želite promovirati. Proces istraživanja i selekcije relevantnih, visokokvalitetnih affiliate programa od vitalnog je značaja za vaš uspjeh.

Nakon odabira affiliate programa, sljedeći korak jest izgradnja platforme za promociju odabranih proizvoda ili usluga.

Ovo može biti putem bloga, web stranice, YouTube kanala ili društvenih mreža kao što su Instagram ili Facebook.

Izuzetno je bitno kreirati snažnu online prisutnost koja privlači ciljanu publiku zainteresiranu za vašu specifičnu nišu. Ovo podrazumijeva kreiranje kvalitetnog sadržaja koji vašu publiku informira, zabavlja i educira, usmjeravajući ih prema vašim affiliate linkovima.

Za kraj, ne treba zaboraviti na mogućnosti koje pruža freelancing. Bilo da se radi o pisanju, dizajnu, programiranju, fotografiji ili bilo kojoj drugoj specijaliziranoj vještini, freelancing nudi fleksibilnost i mogućnost rada s različitim klijentima na širokom spektru projekata.

Osim financijskih benefita, freelancing također pruža priliku za neprekidno učenje i profesionalni razvoj kroz različite zadatke i izazove.

Pokretanje home-based biznisa iziskuje posvećenost, strpljenje i mnogo rada, ali isto tako nudi slobodu, fleksibilnost i priliku za ostvarenje osobnih i profesionalnih ciljeva.

Bilo da je riječ o pokretanju online trgovine, pružanju usluga virtualne asistencije ili kreiranju edukativnog sadržaja, ključ uspjeha leži u strasti, upornosti i spremnosti na učenje i prilagodbu.

Sa pravim pristupom i strategijom, žene mogu izgraditi uspješan i ispunjavajući home-based biznis koji ne samo da donosi financijsku korist, već i omogućava ostvarenje osobnih snova i ambicija.

Preporučujemo da pročitate:

Spavanje i mentalno zdravlje – kako kvalitetan san utječe na naš um

Mentalno i emocionalno zdravlje usko je povezano s našim navikama spavanja i kvalitetom sna.

Kada govorimo o važnosti dobrog sna i spavanja, fokusiramo se uglavnom na dobrobiti vezane uz fizičko zdravlje. No, vrlo je važno istaknuti još jednu, jednako važnu činjenicu: spavanje utječe na naše psihičko stanje i doprinosi razvoju mentalnog zdravlja.

Kakva je veza između sna i mentalnog zdravlja?

Povezanost sna i spavanja pitanje je koje posebno zanima znanstvenike i istraživače. Postoje razne studije koje se fokusiraju na spavanje i utjecaj sna na izgradnju mentalne i emocionalne otpornosti. Jedan od njih je eksperiment koji su proveli znanstvenici sa Sveučilišta u Pittsburghu, Peter Franzen i Erika Forbes. Proučavajući ponašanje tinejdžera (od 11 do 15 godina) koji imaju problema sa spavanjem, došli su do zaključka da nesanica značajno utječe na putamen, to je dio mozga koji ima značajnu ulogu u učenju i ponašanju.

Ako redovito loše spavate, to može stvoriti uvjete za negativno razmišljanje i emocionalnu ranjivost. Razlozi leže u činjenici da dovoljno sna (posebno REM faza) pomaže mozgu obraditi emocionalne informacije. S druge strane, nedostatak sna otežava korištenje dijelova mozga koji omogućuju upravljanje emocijama. Učinci na raspoloženje i emocionalnu reaktivnost ovdje su jasni i očiti.

Što može poremetiti san?

Stvari koje utječu na san razlikuju se od osobe do osobe, ali postoje neki uobičajeni čimbenici koji mogu poremetiti san. Ako smo pod stresom i brigama, imamo financijskih problema i poteškoća s poslom, stanom, obitelji, velika je vjerojatnost da ćemo lošije spavati. Sadašnja ili prošla trauma može imati isti učinak.

čovjek-zijevanje-umor-nesanica-loš-san
Pixabay.com

Postoje i poremećaji spavanja kao npr nesanica, opstruktivna apneja u snu, noćne more, kao i poremećeni cirkadijalni ritam i sindrom nemirnih nogu. Noćni radnici također mogu biti izazovni da uspostave normalan ritam spavanja. Novopečeni roditelji često se bore i imaju prekide u snu zbog bebinog buđenja noću. Konačno, određeni lijekovi, kao i konzumacija droga i alkohola, ostavit će negativne posljedice na san i utjecati na kvalitetu sna.

Neke žene mogu imati problema poput nesanice zbog hormonalnih promjena koje dolaze s menstruacijom, trudnoćom ili menopauzom.

Problemi sa spavanjem narušavaju mentalno zdravlje

Ako imate problema sa spavanjem, možete se osjećati tjeskobno i depresivno. Usamljenost, osjećaj izoliranosti te poteškoće s koncentracijom i donošenjem odluka samo su neke od mogućih posljedica lošeg i nedovoljno sna. Ljudi koji noću malo spavaju razdražljiviji su tijekom dana i općenito nemaju energije za normalne aktivnosti. To dodatno povlači izazove u komunikaciji s obitelji i prijateljima, kao i s kolegama na poslu.

Loš san je povezan s depresijom, anksioznošću, bipolarnim poremećajem, posttraumatskim stresnim poremećajem (PTSP), poremećajem pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) i psihozom.

Depresija

Nesanica i drugi problemi sa spavanjem povećavaju rizik od razvoja depresije. Taj odnos je “dvosmjerna ulica” pa i depresija može uzrokovati nesanicu. Do 90% osoba s depresijom ima neku vrstu problema sa spavanjem (u većini slučajeva to je nesanica, ali može se razviti i opstruktivna apneja). S druge strane, depresivni ljudi mogu trebati više sna i duže ostati u krevetu. U svakom slučaju, problemi sa spavanjem mogu zakomplicirati proces liječenja i pojačati simptome depresije.

Anksioznost

Problemi sa spavanjem pogađaju do 75% ljudi koji imaju napade tjeskobe. Također, iako u manjoj mjeri, utječu na osobe s paničnim poremećajem, opsesivno kompulzivnim poremećajem i fobijama. Anksioznost može uzrokovati brze valove misli i briga koje vas drže budnima.

Nesanica također može biti faktor rizika za razvoj anksioznog poremećaja, ali ne toliko kao kod depresije. Međutim, nesanica može pogoršati simptome anksioznih poremećaja ili otežati oporavak. Iz tih razloga, ako imate bilo koju vrstu anksioznog poremećaja i imate problema sa spavanjem, potražite pomoć kako biste poboljšali svoj san i ublažili simptome.

PTSP i trauma

Poremećaji spavanja pogađaju do 90% ljudi koji imaju posttraumatski stresni poremećaj (PTSP). Ako ste prošli kroz traumu, to može uzrokovati povratna sjećanja, noćne more ili noćne strahove koji vam ometaju san. Možete se osjećati nesigurno ili neudobno u krevetu ili u mraku.

Bipolarni poremećaj

Više od dvije trećine osoba s bipolarnim poremećajem ima nesanicu ili poteškoće sa spavanjem tijekom manične epizode. Manija često uzrokuje osjećaj energije i ushićenja, pa se možda ne osjećate umorno ili želite spavati. Kod bipolarne depresije, međutim, mnogi ljudi prekomjerno spavaju (hipersomnija), dok drugi mogu doživjeti nesanicu ili nemiran san. Razgovarajte sa svojim liječnikom o spavanju i potražite pomoć.

Kako možemo poboljšati san i mentalno zdravlje?

Postoji nekoliko stvari koje možete učiniti kako biste pomogli svom tijelu da prirodno zaspi i kvalitetno spavate. Prije svega, trebali biste zapamtiti da dobar san počinje mnogo prije nego što odete u krevet i odlučite spavati. Zapravo, ono što radite tijekom dana, način na koji provodite večeri, hranu koju birate itd., imaju veliki utjecaj na kvalitetu vašeg sna.

Kako biste se dobro naspavali i probudili osvježeni i puni energije, pročitajte sljedeće savjete za spavanje i ojačajte svoje mentalno zdravlje.

Izgradite večernju rutinu – slijedite isti obrazac

Odlazak u krevet i ustajanje u isto vrijeme svaki dan, uključujući vikende i slobodne dane, dobar je početak izgradnje rutine. Naš unutarnji sat i hormoni koji kontroliraju pospanost i budnost najbolje funkcioniraju kada imate redovitu rutinu spavanja. Ako svaku večer idemo spavati u isto vrijeme, počet ćemo se osjećati pospano prije spavanja. Trebali bismo prihvatiti poziv tijela na odmor. Ako se pojave neke “mračne” ili “zabrinute” misli, korisno je dati jasne upute našem umu: sada je vrijeme za spavanje, o tome ću misliti sutra.

med-ispred-ekrana
Pixabay.com

Ako vam je teško zaspati, nemojte se prevrtati po krevetu niti posegnuti za telefonom. Bolje je ustati i raditi nešto opuštajuće (pustiti glazbu, čitati knjigu ili meditirati).

Pripremite sebe i spavaću sobu za odmor

Okolina u kojoj spavate može imati veliki utjecaj na to koliko brzo i lako možete zaspati. Stoga osigurajte mirnu i opuštajuću atmosferu u svojoj spavaćoj sobi. Ako nemate rolete, postavite zastore ili zavjese s gustim tkanjem. Soba neka bude malo hladnija od ostalih prostorija u stanu.

Osigurajte kvalitetan madrac i jastuke te redovito mijenjajte posteljinu i jastučnice (tjedno) kako biste povećali udobnost. Obavezno iznesite svoje ekrane iz sobe.

Počastite se prije spavanja – mekane pidžame, ženske babydolls od prirodnih materijala, udobno donje rublje ponekad su dovoljni da upotpune osjećaj mira koji vam je potreban da biste zaspali.

Obratite pažnju na to što jedete i pijete tijekom dana

Sve što radimo tijekom dana može utjecati na naše navike spavanja, uključujući hranu i piće koje konzumiramo. To se posebno odnosi na večernje sate, kada je poželjno izbjegavati određene namirnice. Na primjer, šalica kave definitivno nam može ujutro dati nalet energije, ali nije od velike pomoći kada želimo zaspati. Ako uzmemo dozu kofeina kasno navečer, to nam može poremetiti san, jer je stimulans. Osim u kavi, kofein se može “skriti” i u drugim namirnicama poput čokolade, čaja, pa čak i sladoleda! Ograničite unos kofeina na otprilike 3 do 4 šalice kave dnevno.

Kako alkohol utječe na san ovisi o osobi, količini alkohola, vremenu uzimanja i brzini konzumiranja. Ali jedno je sigurno, konzumacija alkohola remeti naš moždani ritam i sprječava nas da dobijemo dovoljno dubok san koji nam je potreban da bismo se ujutro osjećali osvježeni i odmorni. Kako biste smanjili rizik od poremećaja sna, trebali biste prestati piti alkohol najmanje 4 sata prije spavanja.

Na kraju, više je nego jasno da kvalitetan san doprinosi da budemo energičniji, raspoloženiji i zdraviji. Možemo pomoći našem tijelu da se odmori i odmori postupnim, ali dosljednim provođenjem rutina koje podržavaju zdrave navike spavanja. Naš mozak i tijelo će nam sigurno biti zahvalni!

The post Spavanje i mentalno zdravlje – kako kvalitetan san utječe na naš um first appeared on Blogovi o obrazovanju u XXI stoljeću -.
samoobrazovanje.rs

Krški oblici – 7 poznatih kraških polja!

Što su krški oblici reljefa? Tereni kojima dominiraju karbonatne stijene predstavljaju krške oblike reljefa.

Reljef u vapnenačkim stijenama dijelimo na podzemni i površinski.

Zajedničko im je da su stvoreni kemijske i mehaničke razaranja pod utjecajem vode, uz prisutnost brojnih tektonski predisponiranih struktura poput pukotina i rasjeda.

Površinski krški oblici reljefa

Oni grebu najmanji su oblici površinskog krškog reljefa. Nastali su korozivnim djelovanjem vode koja teče preko slojeva vapnenačkih stijena. Uski žljebovi odvojeni su uglavnom oštrim grebenima.

Njihove dimenzije se kreću od nekoliko centimetara do nekoliko metara. Mogu biti duboke i preko 10 m. Ako je cirkulacija vode nešto drugačija, kao izravna posljedica prisutnosti brojnih pukotina, mogu se pojaviti ogrebotine od mreže.

Nazivaju se uskim i relativno dugim udubljenjima s okomitim zidovima koji izgledaju kao rovovi bogati.

Bušilica spadaju među najznačajnije i najzastupljenije morfološke oblike u kršu. Najčešće se javljaju na sjecištu dva ili više rasjeda.

To su mjesta najpodložnija kartifikaciji, odnosno zona koncentracije otapanja. Vrtače mogu nastati i probijanjem stropova plitkih špiljskih kanala. Dno vrtača i kanali ispod njih ispunjeni su topivijim vapnenastim komponentama bogatim mineralima željeza koji im daju crvena boja.

U nekim dijelovima Dinarida postoje brojne vrtače od nekoliko desetaka po četvornom kilometru i taj se fenomen naziva božica kras.

Sudoperi su u obliku ploča, lijevka i bunara

Vrlo često su povezani rasjedima tako da predstavljaju trase značajnih tektonskih pravaca. Dna vrtača predstavljaju uglavnom kultivirane površine.

Uvale nastaju spajanjem vrtača. Njihova duljina može biti do 3 km. Dno uvale obično je ispunjeno glinom i crvenom glinom.

Kraška polja predstavljaju najmarkantnije površinske oblike erozije krša. Hidrogeološki bazeni većine krških polja nalaze se u zoni visokih atmosferskih sedimenata, zbog čega imaju vrlo povoljne uvjete za akumulaciju velikih količina vode.

Imaju ravan i izdužen oblik zatvorene udubine okružene sa svih strana vapnenačkim brdima i planinama, tako da voda prirodno otječe s njihove površine. Tektonika ima dominantnu ulogu u formiranju ovog tipa reljefa. Neka polja su povremeno poplavljena.

U Dinaridima je registrirano oko 130 krških polja na različitim visinama: najviše je Kupreško polje na 1165 m, a najniže Konavljansko polje, 65-86 m nadmorske visine.

Voda nakuplja se na svim poljima, najčešće u razdoblju od listopada do travnja, no brojne poplave zabilježene su i izvan tog razdoblja.

krški oblici reljefa

Najpoznatija kraška polja u Dinaridima

Najpoznatija kraška polja u Dinaridima su: Popovo polje, Bilećko polje, Fatničko polje, Dabarsko polje, Gatačko i Nevesinjsko polje.

Bušilica obilježje su krškog reljefa i predstavljaju stalne ili povremene vodotoke koji nastaju iz jačih izvora čije vode nakon duljeg ili kraćeg površinskog toka prodiru kroz ponor u podzemlje. Najduža ponornica u Europi bila je Trebišnjica (oko 90 km).

kanjoni su najspecifičniji oblici krškog reljefa. Kanjon rijeke Tare na nekim mjestima doseže i do 1200 m dubine i najdublji je kanjon u Evropi. Pored ovog kanjona postoje i drugi poznati kanjoni: Lima, Drine, Morače, Ibra i Pive.

krški oblici reljefa

Prirodni mostovi rijetki su specifični oblici krškog reljefa. Nastaju urušavanjem špiljskih stropova iznad jakih podzemnih tokova vode. U istočnoj Srbiji tzv prerasti. Najpoznatiji brzaci nalaze se na rijeci Vratni kod Negotina i brzaci Prerast kod Majdanpeka.

Podzemni oblici krškog reljefa

Podzemni erozijski oblici (ponore, jame, špilje) zajedno s akumulacijskim oblicima u njima (crveni kamen, mehanička krhotina) predstavljaju podzemni krški reljef.

Bezdan su mjesta gdje površinska voda prodire u podzemlje. Vrtače mogu biti u obliku velikih jama s okomitim stranicama, zatim špilja s vodoravnim kanalima ili velikih proširenih pukotina i kaverni, kroz koje ponire površinska voda.

Neke ponornice u Dinaridima imaju vrlo razvijenu odvodnu mrežu pa iz njih nastaju rijeke ponornice.

Najdublje jame na svijetu

Jamice nastaju kemijskom erozijom vode na mjestima gdje se sijeku više pukotina i sustava pukotina. Mogu nastati i kao posljedica mehaničke erozije, ako se radi o vrtačama krških vodotoka.

Jame su nekadašnje vrtače koje su izgubile svoju hidrogeološku funkciju. Od ostalih podzemnih krških oblika odvaja ih činjenica da je visinska razlika između ulaza i najniže točke (dna jame) veća od duljine vodoravnih kanala.

Najdublje jame na svijetu uključuju: Reseau Jean Bernard (1535 m) i Systeme de la Saint Martin (1341 m), Francuska; Sneznaja Pešćera (1402 m), Rusija; Puerta de Illamina (1338 m), Španjolska; Sistema Huatla (1246 m), Meksiko i mnogi drugi u Italiji, Španjolskoj, Meksiku i Francuskoj.

Pećine su najatraktivniji podzemni reljefni oblici krškog terena. U pravilu je riječ o jednom ili više vodoravnih kanala različitih duljina koji su razgranati u nepravilnu mrežu pukotina.

To su također mjesta gdje voda teče ispod zemlje. Iz mnogih špilja virile su, ili još uvijek vire, na površinu cijele rijeke vrtača (izvor Bune kod Blagaja, Mostar; Potpeće pećina kod Sevojna i dr.)

Za razliku od jama, u njima dominiraju horizontalni i blago nagnuti hodnici i kanali, što omogućuje lakše istraživanje.

Kratke špilje na stranama strmih dijelova stijena čije je udubljenje manje od širine otvora nazivaju se kapanje.

krški oblici reljefa

Neke špilje ostaju suhe tijekom cijele godine. Veličinu i oblik špiljskih kanala određuju osnovni elementi stijenske mase (rasjedi i pukotine). Posebno su zanimljive velike zelene kade, bazeni, koraljni nakit.

Pećinski nakit je izrađen od perlita. Ukupna površina špiljskih kanala može doseći nekoliko desetaka kilometara.

Brojni tragovi materijalne kulture i crteži na zidovima špilja u Francuskoj, Španjolskoj, sjevernoj Africi i drugim područjima svjedoče o povezanosti čovjekove prošlosti s krškim reljefom.

Najpoznatije pećine u Srbiji su: Resavska, Stopića, Potpećka, Lazareva, Risovača, Rajkova, Ceremošnja, Bogovinska…

Kao što vidimo, Srbija, Balkan i cijela Europa bogati su različitim oblicima kraškog reljefa. Neki su lako dostupni i otvoreni za posjetitelje, neki su teško dostupni. Iskoristite priliku i posjetite barem one iz prve skupine, jer one predstavljaju pravo blago prirode.

Preporučujemo da pročitate i ove zanimljive članke:

resilako.com